3 mln zł na cyfryzację turystyki

fot. pixabay.com

Krakowski start-up Droplabs pozyskał 3,3 mln złotych na rozwój systemu sprzedaży i dystrybucji usług turystycznych online. Firma współpracowała już z takimi podmiotami jak Tatrzański Park Narodowy, Aquapark Reda czy Muzeum Gdańska.

Droplabs umożliwia firmom, głównie z branży atrakcji turystycznych, sprzedaż usług online za pośrednictwem własnych kanałów oraz przez partnerów biznesowych – współpracujących hoteli lub zewnętrznych portali. Produktu używają zarówno mali przedsiębiorcy prowadzący taki biznes jak grota solna, wypożyczalnia rowerów czy tor gokartowy, jak i największe parki rozrywki, aquaparki czy muzea. Sklepy oparte na systemie Droplabs odwiedza miesięcznie prawie 2 miliona kupujących.

Wartość rynku atrakcji turystycznych tylko w Polsce to ponad 8,5 miliarda złotych. Z szacunków Droplabs wynika, że podmioty odpowiedzialne za wygenerowanie około 2⁄3 tej kwoty nie mają jeszcze systemów umożliwiających sprzedaż wejściówek online.

– To zadziwiające, że aby skorzystać z wielu atrakcji wciąż trzeba wydzwaniać do organizatora lub dokonywać rezerwacji będąc już na miejscu. Już niedługo zdecydowana większość transakcji w tym sektorze może być wykonywana online – mówi Marta Pyznarska, prezes i współzałożycielka Droplabs.

Droplabs pozyskał 3,3 miliona złotych od funduszy Xevin Investments, Protos Next oraz firmy Blue Media. – Postanowiliśmy zaangażować się kapitałowo jako Blue Media ponieważ uważamy, że to rozwiązanie ma szansę być wdrażane w wielu krajach na całym świecie – tłumaczy Andrzej Antoń, współzałożyciel i przewodniczący rady nadzorczej Blue Media.

Inwestycja umożliwi dalsze rozszerzenie zespołu Droplabs o doświadczonych specjalistów i managerów. Założyciele już teraz szukają CMO, specjalistów do zespołu produktowego, a także na stanowiska związane ze sprzedażą i obsługą klienta. Wzmocniony zespół umożliwi ugruntowanie pozycji w Polsce oraz wyjście na rynki zagraniczne.