Budżet Obywatelski: Arteteka zaprasza projektodawców

Bogusław Kośmider i Anna Okońska-Walkowicz fot. Dominika Jaruga

Miasto nie będzie promować projektów zgłoszonych w ramach budżetu obywatelskiego. – Nie możemy być stronniczy. Teraz wszystko zależy od projektodawców – powiedział Bogusław Kośmider, przewodniczący Rady Miasta Krakowa. Promowane za to będzie samo głosowanie.

Przypomnijmy, że już od 27 września będzie można oddać swój głos na pięć projektów ogólnomiejskich oraz dzielnicowych za pośrednictwem Internetu bądź fizycznie w miejscach wyznaczonych przez rady dzielnic. Miastu zależy na tym, aby jak najwięcej osób wzięło w tym udział.

Pieniądze na promocje

– Całościowy koszt kampanii informacyjno-promocyjnej budżetu obywatelskiego to ponad 302  tys. złotych – informuje Jan Machowski z biura prasowego Urzędu Miasta Krakowa. – W ramach działań kampanijnych planujemy ekspozycję billboardów (60) i citylightów (50) w przestrzeni miejskiej, reklam w lokalnej prasie i na portalach internetowych oraz wydanie pięciu 4-stronicowych dodatków prasowych poświęconych budżetowi obywatelskiemu – wymienia Machowski. Dodatkowo pojawi się również spot reklamowy w telewizji autobusowej oraz plansze informacyjne w sieci automatów Krakowskiej Karty Miejskiej i TVP Kraków.

Również dzielnice będą musiały zachęcać do aktywności swoich mieszkańców. – Każda dzielnica otrzyma materiały informacyjno-promocyjne do rozkolportowania wśród mieszkańców – plakaty A3 oraz ulotki zawierające spis pozytywnie zweryfikowanych projektów w ramach danej dzielnicy wraz z informacjami o terminach i miejscach głosowania (łącznie 18 wersji ulotek w nakładzie ok. 175 tys.) – mówi przedstawiciel magistratu.

Arteteka zaprasza

– Wszystkich inicjatorów zainteresowanych przedstawieniem swoich projektów zgłoszonych do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego zapraszam do bezpłatnego skorzystania z przestrzeni Arteteki Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie – powiedział Jerzy Woźniakiewicz. Dyrektor twierdzi, że skoro jest zapotrzebowanie, to on chętnie udostępni przestrzeń. – A dodatkowo więcej osób dowie się o Artece, pozna ją – mówi Woźniakiewicz.

News will be here