Za około pięć lat dwupasmową drogą będzie można dojechać z Krakowa aż do Nowego Targu. W przetargu na zaprojektowanie i budowę brakującego odcinka dwupasmówki, od Rdzawki do Nowego Targu, wybrano firmę Stecol Corporation z Chin. Ta sama, która kilka dni temu zwyciężyła w przetargu na Północną Obwodnicę Krakowa.
W przetargu złożono sześć ofert. Stecol Corporation zaproponowało kwotę 706 mln 244 tys. zł a czas realizacji inwestycji 49 miesięcy. – Do czasu trwania budowy nie będą wliczane okresy zimowe – zastrzega Iwona Mikrut z małopolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jak wylicza przedstawicielka GDDKiA, o wyborze w 60 procentach decydowała cena, ale znaczenie miały też m.in. właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, personel wykonawcy czy termin realizacji. Inni wykonawcy mają teraz dziesięć dni na ewentualne odwołania.
Ponad 16 kilometrów
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga o długości ponad 16 kilometrów. Zaplanowano na niej cztery węzły: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. Wykonawca musi też zbudować 22 obiekty inżynierskie – mosty, wiadukty, estakady.
Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, ekrany akustyczne oraz przejścia dla zwierząt.
Kilka inwestycji
Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. na tym odcinku panuje średni ruch dobowy na poziomie 14 007 – 18 082 pojazdów/dobę. W okresie weekendów, ferii i wakacji ruch ten znacznie wzrasta.
W 2016 roku rozpoczęła się budowa dwujezdniowej zakopianki od Lubnia do Rabki Zdroju. Droga ekspresowa zakończona będzie węzłem Zabornia w Rabce Zdroju, do którego dobudowany zostanie jeszcze dwujezdniowy fragment drogi krajowej nr 47 do Chabówki i tam włączony będzie do istniejącej już dwujezdniowej DK47 z Chabówki do Rdzawki. I właśnie od tego miejsca kontynuowana będzie budowa drogi dwujezdniowej do Nowego Targu.