Coraz chętniej wsiadamy na rowery. Sukces kampanii społecznej Urzędu Miasta

fot. KRZYSZTOF KALINOWSKI/LOVEKRAKÓW.PL
Kampania społeczna „Rowerem do pracy, czyli dom, rower, praca… i tak w kółko” organizowana przez Urząd Miasta Krakowa jest coraz popularniejsza wśród mieszkańców.

W akcje zaangażowało się wielu partnerów, których pracownicy porzucili transport samochodem na rzecz jednośladów. Organizatorzy postarali się zachęcić do uczestnictwa w akcji kilka dużych przedsiębiorstw i instytucji.

Wielkie firmy włączyły się do akcji

Uczestnikami projektu są pracownicy m.in. ASSA ABLOY Poland sp. z o.o., Auchan Kraków, BUDOPOL sp. z o.o., Fundacja Miejski Park i Ogród Zoologiczny w Krakowie, Grupa Kapitałowa Selvita, HID Global, Krakowskie Biuro Festiwalowe, SolarWinds Poland sp.z o.o, Transbud Nowa Huta SA, TechnipFMC, Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie, Zarząd Cmentarzy Komunalnych w Krakowie, Zespół Ekonomiki Oświaty w Krakowie, Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie czy Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Krakowie. 

Rezygnacja z samochodów zbawieniem dla środowiska

W lipcu na rowery przesiadło się ponad 400 osób, które pokonały łącznie blisko 63 tysiące kilometrów, przy czym część uczestników projektu jednośladem poruszało się codziennie. Organizatorzy spodziewają się, że podsumowanie sierpnia przyniesie jeszcze lepsze rezultaty.

Kampania "Rowerem do pracy, czyli dom, rower, praca… i tak w kółko" ma na celu zachęcenie mieszkańców do porzucenia swoich samochodów i przesiadanie się na rower. Kraków od dłuższego czasu mierzy się z problemem dużego ruchu w okolicach centrum miasta i na drogach wyjazdowych z miasta. Ogromnym problemem jest również wysoka emisja spalin, która niesie ze sobą fatalne konsekwencje dla stanu powietrza w Krakowie. Największe problemy notowane są zimą, jednak ograniczenie poruszania się pojazdami spalinowymi również w lecie sprzyja środowisku.
News will be here