Czy w szkołach uda się wypromować czytelnictwo?

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Już niebawem w krakowskich szkołach rozpocznie się projekt „Nauka Czytania”. To łączenie literatury z popularyzacją nauki.

„Nauka czytania" to projekt, którego celem jest promocja czytelnictwa i nauki wśród uczniów szkoły podstawowej. Dzięki temu będą mogli lepiej poznać interpretacje znanych dzieł literackich i spojrzeć na świat oczami naukowca. Drogą mailową można zgłaszać klasy na takie zajęcia jak:

1. Hugh Lofting „Doktor Dolittle i jego zwierzęta" – Czy da się rozmawiać ze zwierzętami? (etologia)

2. Alan A. Milne „Kubuś Puchatek" – Czym jest przyjaźń? (filozofia)

3. Tove Janson „W Dolinie Muminków" – Co to jest osobowość? (psychologia)

4. Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn" – Jak się różnią kraje? (kulturoznawstwo)

5. Jan Brzechwa „Akademia pana Kleksa" – Jak działa wyobraźnia? (kognitywistyka, neurobiologia)

6. Stanisław Lem „Bajki robotów" – Co potrafią roboty? (robotyka, informatyka)

7. Clive S. Lewis „Lew, Czarownica i stara szafa" – Co to jest alegoria? (literaturoznawstwo)

8. Edmund Niziurski „Sposób na Alcybiadesa" – Jak zmienia się język polski? (językoznawstwo, socjologia)

9. Alfred Szklarski „Tomek w krainie kangurów" – Dlaczego w Polsce nie ma kangurów? (biologia ewolucyjna)

10. John R. R. Tolkien „Hobbit, czyli tam i z powrotem" – Dlaczego niektórzy nie lubią przygód? (psychologia)

11. Juliusz Verne „W osiemdziesiąt dni dookoła świata" – Która godzina jest w Chicago, gdy w Krakowie jest północ? (geografia, astronomia)

12. Jan Parandowski „Mitologia" – Skąd się biorą mity i jaka jest ich rola? (religioznawstwo)

13. Lewis Carroll „Alicja w Krainie Czarów" – Czym zajmuje się logika? (matematyka, filozofia)  

Zajęcia odbywają się w szkole i są nieodpłatne. Nauczyciel bądź dyrekcja może wybrać dowolne interesujące tematy i propozycję terminów. Zgłoszenia można wysyłać na: naukaczytania@copernicusfestival.com.

News will be here