Głosują na konkret

Projekty związane z szeroko rozumianą komunikacją co roku stanowią jedną z największych grup. Dzięki środkom z Budżetu Obywatelskiego powstało już wiele fragmentów chodników, ścieżek czy parkingów.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu to co roku jedna z najbardziej zaangażowanych jednostek, zarówno jeśli chodzi o opiniowanie, jak i późniejszą realizację projektów. Wielu mieszkańców chętnie wybiera właśnie infrastrukturalne zadania, wychodząc z założenia, że w ten sposób mogą realnie i trwale ulepszyć miasto. To też dobra okazja, by doprowadzić do realizacji postulatów, na które z różnych powodów nie udawało się do tej pory znaleźć pieniędzy w budżecie miasta czy dzielnicy.

Plan na 2018

Tylko w tym roku ZIKiT zamierza zrealizować osiem zadań z Budżetu Obywatelskiego, wybranych w ubiegłorocznym głosowaniu. Odnowione zostaną schody między ulicami Opolską i Nad Sudołem. Na fragmentach ulic Balickiej i Taklińskiego zostaną wyremontowane chodniki. W Dębnikach pojawi się 18 stacji do naprawy rowerów, z pompką i zestawem potrzebnych narzędzi. Przy Alei Róż zostaną wymienione oprawy oświetleniowe, dzięki czemu ma być tam jaśniej i bezpieczniej.

Są też i większe zadania. Prawie półtora miliona złotych potrzeba na wybudowanie ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Armii Krajowej od ulicy Przybyszewskiego do Piastowskiej, pod nazwą „Łączymy parki Krakowa”. Nieco ponad 800 tysięcy złotych ma natomiast kosztować montaż separatorów oddzielających torowiska tramwajowe od jezdni. Dzięki temu tramwaje mają szybciej przejeżdżać m.in. przez ulice Westerplatte, Straszewskiego, Franciszkańską, Stradomską, Limanowskiego czy Piłsudskiego. Na fragmencie ulicy Kocmyrzowskiej ma się natomiast pojawić nowa nawierzchnia asfaltowa.

Jest się czym pochwalić

Kilka dotychczasowych edycji Budżetu Obywatelskiego przyniosło już do tej pory imponującą liczbę projektów zrealizowanych przez ZIKiT. Dla miasta to też ważny sygnał dotyczący potrzeb mieszkańców – głosowania pokazują, na jakich sprawach mieszkańcom danych rejonów miasta szczególnie zależy.

Wśród takich potrzeb można wymienić m.in. bezpieczeństwo pieszych. Na Grzegórzkach zostały zamontowane ograniczniki uniemożliwiające zbyt głębokie parkowanie pojazdów. Pojawiło się sporo progów zwalniających, m.in. na ulicy Ślicznej i na drodze prowadzącej przez park przy ulicy Żywieckiej. Na Beskidzkiej zostało doświetlone przejście dla pieszych, a przy ulicy Darwina, w rejonie Narodowego Centrum Rugby, utwardzone zostało pobocze.

Podobnie jak w minionych edycjach, również i tym razem pracownicy ZIKiT będą pomagać w przygotowaniu projektów. Informacje o spotkaniach znajdziesz na stronie 2.