Jak magistrat walczy z koronawirusem

Urząd Miasta Krakowa i podległe jednostki wprowadza specjalne zasady i nowe procedury. I przy okazji zachęca: jeśli nie musimy, nie przychodźmy do urzędu. Próbujmy jak najwięcej spraw załatwiać on-line.

– W miarę możliwości prosimy o załatwianie spraw w formie elektronicznej lub telefonicznie, a także o ograniczenie osobistych wizyt w UMK. Przypominamy też, by oczekując na spotkanie z urzędnikiem, ze względu na własne bezpieczeństwo, zachować odpowiedni dystans od innych oczekujących – informuje Urząd Miasta Krakowa.

Przy wejściach do budynków urzędu, gdzie odbywa się bezpośrednia obsługa klienta, zostały zamontowane urządzenia na płyn dezynfekujący do rąk. Wydziały prowadzące bezpośrednią obsługę mieszkańców ograniczają liczbę stanowisk bezpośredniej obsługi klientów oraz zapewniają rotacyjną obsługę

Stosowanie chusteczek antybakteryjnych do dezynfekcji rąk na stanowiskach obsługi bezpośredniej klienta zewnętrznego rozszerzono na wszystkie punkty obsługi. Urząd otrzymał już dodatkowe ilości wkładów z chusteczkami do stosowanych dozowników. Otrzymał także dodatkowe ilości jednorazowych pojemników z chusteczkami antybakteryjnymi.

Zarząd Dróg Miasta Krakowa

Decyzją dyrektora Zarządu Dróg Miasta Krakowa od dziś do odwołania przyjęcia stron w budynkach jednostki będą się odbywały jedynie w wyznaczonych pomieszczeniach.

– Dyrektor zdecydował również o zmienieniu formuły zaczynających się jutro konsultacji społecznych dot. budowy drogi do Centrum Nauki - nie będzie otwartych spotkań z mieszkańcami a tylko ankieta internetowa oraz indywidualne spotkania z ekspertami – informuje Michał Pyclik z ZDMK.

MPK: brak biletów w pojazdach

Kierowcy i motorniczowie MPK nie będą sprzedawać biletów w autobusach i tramwajach. Bilety będzie można kupić w automatach. We wszystkich autobusach i tramwajach prowadzący na każdym przystanku otwierają drzwi, po to, by pasażerowie unikali dotykania przycisków. Każdego dnia wszystkie pojazdy są dezynfekowane.