Miejski hackhaton pomoże w Strategii Rozwoju Krakowa 2030. Ruszyły zapisy

fot. Sebastian Dudek/LoveKraków.pl

Społeczeństwo, infrastruktura, środowisko, biznes i joker – to pięć kategorii, w których uczestnicy KrakHack przedstawią swoje pomysły na rozwój Krakowa. Najlepsze rozwiązania mogą zostać wpisane do Strategii Rozwoju Krakowa 2030 i realnie zaistnieć w naszym mieście. Wydarzenie rozpocznie się 18 marca, teraz ruszyły zapisy.

Hackhaton jest maratonem, gdzie przez minimum 24 godziny uczestnicy starają się rozwiązać konkretny problem. KrakHack będzie pierwszym krakowskim hackhatonem miejskim. Chętni do wzięcia udziału w wydarzeniu muszą zapisać swój zespół w jednej z pięciu kategorii na stronie www.KrakHack.pl. Do każdego zespołu może zgłosić się maksymalnie pięć osób. Co istotne, w hackhatonie mogą wziąć udział nie tylko mieszkańcy Krakowa. Zapisy trwają do 12 marca.

KrakHack rozpocznie się 18 marca w Krakowskim Parku Technologicznym. Na uczestników czekają warsztaty, zajęcia fitness czy masaże. Dwa dni później autorzy najlepszych pomysłów zaprezentują je przed prezydentem Jackiem Majchrowskim. Na zwycięzców czekają też nagrody rzeczowe.

Trzy aspekty

Jak mówi LoveKraków.pl Jacek Woźniak, wicedyrektor Wydziału Rozwoju Miasta, strategia ma wzmacniać Kraków w trzech aspektach. Wśród nich jest odwoływanie się do koncepcji tzw. second-tier cities, gdzie nasze miasto rywalizowałoby z Bilbao, Edynburgiem czy Goetreborgiem. W skali krajowej Kraków realnie miałby być drugą metropolią w Polsce pod względem innowacyjnym, ekonomicznych i kulturowym. Istotne ma być też wzmocnienie współpracy z gminami ościennymi.

– Już teraz Kraków pod względem liczby mieszkańców zajmuje 26 miejsce wśród miast Unii Europejskiej, ale mamy świadomość, że po pierwsze – liczba ludności Krakowa nie będzie wciąż wzrastała dynamicznie, a po wtóre – nie tyle kwestia liczby mieszkańców jest tu istotna, a pełnione przez metropolię funkcje. I tak zrodziła się koncepcja Krakowa jako metropolii kompaktowej – tłumaczy Woźniak.

KrakHack to jeden z elementów Strategii Rozwoju Krakowa, która ma wyznaczyć cele, do których do 2030 roku będzie dążyć Kraków. W trakcie kampanii „Tu chcę żyć. Kraków 2030” istotną rolę odegrają mieszkańcy, którzy w trakcie licznych wydarzeń będą mogli podzielić się z organizatorami swoimi pomysłami. W akcję włączyli się także krakowscy ambasadorzy: Zofia Gołubiew, Ewa Wachowicz, Bartosz Szydłowski, Andrew Hallam i Julien Hallier. Wartość przedsięwzięcia jest szacowana na 170 miliardów złotych.

News will be here