Mieszkańcy Prądnika przeciwni Trasie Wolbromskiej. Napisali petycję

fot. Archiwum

Im bliżej jest do budowy zachodniej obwodnicy Zielonek, tzw. Trasy Wolbromskiej, tym bardziej narasta opór wobec tej inwestycji wśród mieszkańców północnych osiedli Krakowa.

Nowa droga miałaby przebiegać w części na terenie Krakowa, a w części – w gminie Zielonki. To łącznie ok. pięć kilometrów, w tym jeden kilometr w Krakowie. Krakowski odcinek łączyłby się z fragmentem planowanym w ramach budowy tramwaju do Górki Narodowej, a więc od Krowodrzy Górki do ulicy Pachońskiego. Prowadziłby równolegle do ul. Glogera, łącząc się już poza granicami miasta z planowanym węzłem północnej obwodnicy. Później droga ma się połączyć z drogą wojewódzką nr 794 w Trojanowicach (więcej o inwestycji pisaliśmy TUTAJ).

Urząd marszałkowski przygotowuje kolejne dokumenty i chce zbudować drogę do 2022 roku. O ile Zielonki czekają od dawna na ułatwienie połączenia z Krakowem, o tyle mieszkańcy Prądnika Białego są przeciwni nowej inwestycji. Obawiają się m.in. dużego ruchu w najbliższym sąsiedztwie i konieczności wyburzenia niektórych budynków.

Tylko pogorszy

Grupa inicjatywna mieszkańców Prądnika Białego przygotowała w tej sprawie list otwarty do prezydenta Jacka Majchrowskiego i petycję do wszystkich osób odpowiedzialnych za rozwój infrastruktury w mieście.

– Ubolewamy nad faktem zaskakiwania nas gotowymi rozwiązaniami, przygotowanymi bez naszego udziału, które w ocenie mieszkańców nie są racjonalne. Nie dość, że nie rozwiążą problemów komunikacyjnych w tej części miasta, to jeszcze drastycznie je pogłębią, rodząc poważne konflikty i protesty społeczne – czytamy w petycji.

Autorzy przekonują, że nowa droga zamiast pomóc, zaszkodzi, ułatwiając wjazd do miasta ponad 30 tysiącom samochodów dziennie, co stanie się uciążliwe szczególnie dla mieszkańców Prądnika Białego.

Parking i dobre połączenie

W ich ocenie komunikację między Zielonkami a Krakowem należy usprawnić w zupełnie inny sposób. Zbudować duży parking w Trojanowicach, uruchomić kursujące z dużą częstotliwością połączenia między takim parkingiem (parkingami) a pętlą Krowodrza Górka, a w obecnym układzie drogowym wydzielić środkowy pas jezdni dla komunikacji publicznej (miałby on zmienny kierunek, w zależności od pory dnia).

Mieszkańcy powołują się tutaj na przyjętą w 2016 roku przez radę miasta politykę transportową, która kładzie nacisk właśnie na rozwój komunikacji publicznej.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Biały
comments powered by Disqus