Nowa jakość na torach w rejonie Wolbromia

Tory kolejowe fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Ponad 100 milionów złotych będą kosztować inwestycje, które PKP Polskie Linie Kolejowe SA planują na trasie między Tunelem a Sosnowcem. Spółka ogłosiła właśnie przetarg na modernizację odcinka Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski.

Inwestycja ma wpłynąć na szybkość i bezpieczeństwo podróży, a także ułatwić przewozy ładunków z Małopolski na Śląsk. Wymienione będą tory, sieć trakcyjna, przebudowane perony oraz przejazdy. Realizacja prac planowana jest w latach 2018 – 2020. To kolejna inwestycja na trasie między Tunelem a Sosnowcem, na którą przeznaczono już w latach 2016 – 2018 ok. 40 mln zł.

Wygoda i sprawniejszy przejazd

Podróżni zyskają wygodniejsza obsługę na stacji Wolbrom. Będzie też nowe, bezkolizyjne przejście pod torami. Nowy obiekt zastąpi dotychczasową kładkę, ułatwi przechodzenie i zwiększy poziom bezpieczeństwa. Przebudowane będą przystanki Gajówka, Jeżówka, Zarzecze i Chrząstowice Olkuskie. Dzięki nowym peronom, lepszemu oznakowaniu oraz informacji pasażerskiej, komunikacja będzie łatwiejsza i wygodniejsza.

Na odcinku Jaroszowiec Olkuski – Charsznica, PLK wymienią min. 20 km torów oraz sieć trakcyjną a także przebudują 22 obiekty (mosty i przepusty). Nowe parametry techniczne pozwolą zwiększyć prędkość pociągów dwukrotnie, a miejscami nawet z 40 do 120 km/h. Wykonanie prac na sześciu przejazdach kolejowo-drogowych, min. w miejscowościach Wolbrom, Zarzecze, Chrząstowice i Kaliś zwiększy dodatkowo poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. PLK wymieni również tory i rozjazdy na stacji Wolbrom oraz zmodernizuje urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja PLK usprawni przejazd pociągów towarowych.

W 2017 r. zakończono prace na odcinku Bukowno – Sławków. Obecnie realizacja przebiega na odcinku Olkusz – Bukowno. Wartość robót realizowanych w latach 2016 – 2018 to ok. 40 mln zł.

News will be here