Nowa kładka połączy dwie części Podgórza

fot. B.V.F.K. Studio Barbara Filipowska/rowery.zikit.pl

Miasto przymierza się do budowy nowej kładki pieszo-rowerowej. Miałaby ona powstać nad ulicą Powstańców Wielkopolskich, łącząc rejon stawu Płaszowskiego i centrum handlowego z biurowcami po przeciwnej stronie. Są już pierwsze konkrety, ale do realizacji jeszcze daleka droga.

Ulica Powstańców Wielkopolskich na całej swojej długości nie ma ani jednego przejścia. Jeśli nie przedostaniemy się na drugą stronę przy skrzyżowaniu z Wielicką, to następną okazję mamy dopiero przy skrzyżowaniu z Klimeckiego i Kuklińskiego, a więc prawie kilometr dalej. Sytuację miałaby zmienić kładka pieszo-rowerowa, którą miasto planuje mniej więcej na wysokości stawu Płaszowskiego i stacji benzynowej ARGE.

To może być więc istotna informacja zarówno dla klientów zlokalizowanych po południowej stronie arterii sklepów, jak i pracowników biurowców, które powstały lub powstają po północnej stronie. Pojawi się też nowe połączenie z Zabłocia w stronę Płaszowa, a staw Płaszowski – dziś oddalony od uczęszczanych traktów – stanie się bardziej dostępny. Rowerzystom kładka może się przydać również po to, by łatwiej dojechać w rejon ulicy Wielickiej, bo dziś utrudniają to zwężenia przy wiaduktach kolejowych.

Wstępny plan

Inwestycja jest jeszcze na wstępnym etapie przygotowania. – W przyszłym roku planujemy przejąć od ZIKiT przygotowanie tej inwestycji. Wymaga ona jednak jeszcze uzyskania wielu dokumentów i zapewnienia środków w budżecie – zapowiada Jan Machowski, rzecznik prasowy Zarządu Inwestycji Miejskich. Należy się więc spodziewać, że na rozpoczęcie prac w terenie trzeba będzie jeszcze poczekać kilka lat.

Są już jednak pierwsze konkrety. Na stronie ZIKiT można już obejrzeć wstępne założenia opiniowanej obecnie koncepcji. Kładka po obydwu stronach będzie się kończyć ślimakową pochylnią o szerokości trzech metrów, po której będą mogli na nią wjechać rowerzyści. Piesi będą mieć do dyspozycji schody i windy umiejscowione wewnątrz „ślimaka”. Ruch pieszych i rowerów będzie oddzielony od siebie kolorami nawierzchni. Kładka zostanie połączona z istniejącą już infrastrukturą. Całość ma mieć długość 75 m, a sama kładka – 40 m.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Podgórze