Nowy najemca nad Wisłą

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Firma Zendesk, która kilka lat temu wchłonęła krakowski start-up Base, wprowadzi się do nowo powstającego biurowca nad Wisłą, w pobliżu Bulwaru Wołyńskiego.

Zendesk zajmie dwa piętra (3400 mkw.) w biurowcu przy ul. Marii Konopnickiej 29 (MK29). Budynek ma zostać oddany do użytku w pierwszym kwartale 2022 roku. W sumie obiekt oferuje ponad 11 tys. mkw. powierzchni do wynajęcia – to łącznie sześć kondygnacji biurowych, parterowa część biurowo-usługowa oraz miejsca postojowe w podziemnym garażu na dwóch poziomach.

Zendesk zatrudnia ponad 5000 osób na całym świecie. Firma w 2018 roku nabyła polsko-amerykański startup Base, z siedzibą w Krakowie. Gdy – w związku z rozwojem struktur – pojawiło się zapotrzebowanie na nową powierzchnię, Zendesk zdecydował się na przeprowadzkę do nowego, większego biura.

– Firmy z sektora IT chętnie otwierają swoje jednostki operacyjne w stolicy Małopolski. Przyciąga ich tu dostęp do wykwalifikowanych pracowników, rozbudowana infrastruktura biurowa oraz sprzyjający biznesowi ekosystem firm i instytucji. Atrakcyjny i zabytkowy Kraków jest też ciekawym miejscem do życia. Natomiast lokalizacja biurowca MK29, który położony jest tuż przy Bulwarze Wołyńskim, umożliwia najemcom korzystanie z biura z wyjątkowym widokiem na Wawel – mówi Maciej Fielek z firmy doradczej JLL.

– Zendesk współpracuje z klientami w ponad 160 krajach, posiadając biura na całym świecie. Nasze regularnie wzmacniane eksperckie zaplecze w Krakowie daje nam świetne możliwości rozwoju naszych produktów i usług. Do tego niezbędne jest stworzenie naszym specjalistom najlepszych warunków pracy i zapewnienie komfortowego otoczenia, które promuje środowisko pracy sprzyjające pracy zespołowej, jak również wspiera nasze długoterminowe cele zrównoważonego rozwoju. Stąd wybór MK29 – dodaje Giselle Bonilla, przedstawiciel Zendesk.

Firma Zendesk, z siedzibą w San Francisco, tworzy łatwe do wdrożenia i skalowania, elastyczne oprogramowanie do obsługi wsparcia, sprzedaży i zaangażowania klientów, zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami. Rozbudowuje ona także narzędzia do zarządzania sprzedażą i jej automatyzacji.