Nowym torem między Krakowem a Podłężem

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl
Pociągi na trasie pojadą w maju. Oddane będą również nowe perony w Węgrzcach Wielkich i Kokotowie.

To kolejny etap modernizacji linii E-30. Podróżni z nowych peronów w podkrakowskich Węgrzcach Wielkich i Kokotowie skorzystają pod koniec maja. Zmodernizowane dwustumetrowe obiekty są wyższe od poprzednich, co ułatwi wsiadanie. Standardowo będą tam również wiaty, oświetlenie, system informacji pasażerskiej i nagłośnienie.

– Ścieżki naprowadzające pomogą poruszać się po przystanku osobom niewidomym i niedowidzącym – informuje Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK.

W maju zakończy się też budowa pierwszego toru pomiędzy Krakowem a Podłężem. Nad trasą została już wywieszona nowa sieć trakcyjna. Zmodernizowane.


Możliwy trzeci tor

- Obecnie na całym podkrakowskim odcinku projektu prowadzone są roboty wykończeniowe. Po przeprowadzeniu odbiorów nowym torem pojadą pociągi, a wykonawca przystąpi do kolejnego etapu prac. Ruszą rozbiórki toru, mostów i wiaduktów, po których obecnie poruszają się pociągi – tłumaczy Hamarnik.

Docelowo pomiędzy stacją w Podłężu a Krakowem pociągi będą kursować po dwóch zmodernizowanych torach z prędkością 160 km/h (pasażerskie) i 120 km/h (towarowe). Szeroki nasyp umożliwi w przyszłości dobudowę trzeciego toru.