Oceń pracę urzędu. Masz czas do połowy sierpnia

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Zbyt długie oczekiwanie w kolejkach, konieczność kilkakrotnych wizyt, zbyt mała liczba działających okienek czy wreszcie niemiła obsługa – to tylko część mankamentów, na które skarżą się klienci urzędu miasta. Do połowy sierpnia swoje opinie dotyczące jakości obsługi można wyrazić w internetowej ankiecie.

Badania dotyczące pracy urzędu są prowadzone od 2006 roku. Do tej pory były to jednak indywidualne wywiady z losowo wybranymi klientami załatwiającymi jakąś sprawę, co automatycznie oznaczało ograniczenie liczby zebranych opinii. Tym razem po raz pierwszy urzędnicy zdecydowali się na w pełni otwartą, internetową ankietę.

Pytania dotyczą m.in. słabych i mocnych stron obsługi w urzędzie, tego, co należałoby poprawić, kompetencji pracowników czy łatwości kontaktu i uzyskania potrzebnych informacji. Ankieta będzie aktywna do połowy sierpnia. Potem przeprowadzająca ją firma ma przygotować raport z wnioskami.

Są efekty

Zapytaliśmy w urzędzie, czy dotychczasowe ankiety przyniosły jakieś wymierne skutki, poza stworzeniem jedenastu dokumentów. Marcin Mianowski, kierownik Referatu Skarg i Wniosków mówi, że w każdym raporcie pojawiają się propozycje usprawniających obsługę klienta zmian. I tak np. umożliwiono pracownikom dostęp do baz danych innych wydziałów, by zmniejszyć problem udzielania niespójnych informacji przez różne wydziały i wyeliminować niepotrzebny obieg dokumentów wewnątrz urzędu. Więcej spraw można teraz załatwić przez platformę internetową ePUAP. Wśród zrealizowanych rekomendacji znalazły się też punkty obsługi mieszkańców w galeriach handlowych. Są też i mniejsze zmiany, np. lepsze oznakowanie urzędów na os. Zgody i na Lubelskiej, stojące pulpity w Punkcie Obsługi Przedsiębiorcy czy nowa infolinia w Wydziale Spraw Społecznych.

Krytykowane tempo, chwalony profesjonalizm

Na co zwracają uwagę ankietowani klienci urzędu? – Najczęściej wymieniane cechy negatywne to zbyt długi czas oczekiwania na obsługę, zbyt odległy termin załatwienia sprawy wymagającej więcej niż jednej wizyty w urzędzie, problemy ze znalezieniem miejsca do zaparkowania samochodu, zbyt wolna obsługa, zbyt mała liczba pracowników lub stanowisk obsługi – wylicza Marcin Mianowski. Na liście znalazło się też udzielanie niepełnych, nieprecyzyjnych lub błędnych informacji, biurokracja i zbyt skomplikowane procedury, a także złe warunki lokalowe oraz nieodpowiednie nastawienie i niemiła obsługa.

Jak mówi przedstawiciel urzędu, wśród mocnych stron mieszkańcy najczęściej podkreślali cechy interpersonalne i profesjonalizm pracowników. Co ciekawe, sporo osób chwaliło tempo obsługi, które jest jednocześnie przedmiotem mocnej krytyki. Dobre opinie zbierają też system pobierania numerków oraz dogodne godziny otwarcia.

Kwestionariusz można wypełnić TUTAJ.

News will be here