Od czerwca piesi odzyskają przejście przez ul. Zielony Most

fot. PKP PLK

Od czerwca piesi będą mogli bezpiecznie przejść przez ulicę Zielony Most, nad którą przebudowywana jest linia kolejowa. Prace prowadzone przez PKP PLK na odcinku Kraków Główny Towarowy – Krzeszowice warte są ponad pół miliarda zł.

Kolejarze potwierdzają już swoje wcześniejsze zapowiedzi dotyczące przejścia przez ulicę Zielony Most. Harmonogram przebudowy wiaduktu został tak zmieniony, by ograniczyć zmiany w komunikacji. – Do czerwca będzie bezpieczne przejście dla pieszych pod modernizowanym obiektem. Takie rozwiązanie znacznie skróci obecne dojście – tłumaczy Dorota Szalacha z PKP PLK. Wykonawca zakończył rozbiórkę starej budowli, teraz powstają fundamenty nowego wiaduktu. Do transportu na budowę przygotowywane są gotowe elementy konstrukcji.

Modernizacja linii kolejowej Kraków-Katowice z jednej strony poprawi bezpieczeństwo w ruchu kolejowym, z drugiej – poprawi komunikację w mieście. Tylko w Krakowie przebudowane będą cztery wiadukty (przy ul. Armii Krajowej, Zielony Most, Łupaszki, Godlewskiego), a dodatkowy obiekt przy ul. Rydla zastąpi istniejący przejazd kolejowo-drogowy. Nowe obiekty umożliwią sprawniejszy przejazd samochodów, rowerów i wygodny ruch pieszych.

Kraków Bronowice – kolej zaprasza

Nowy przystanek Kraków Bronowice budowany jest w rejonie Armii Krajowej. Będzie miał cztery perony, do których poprowadzą windy i schody ruchome, a wygodne dojście zapewni przejście podziemne. Docelowo przystanek będzie połączony z węzłem przesiadkowym, który miasto planuje przy skrzyżowaniu ulic Bronowickiej i Armii Krajowej.

Na stacji Kraków Mydlniki budowany jest nowy peron. Przejście podziemne wyposażone w windy zastąpi tam starą kładkę nad torami. Prace na odcinku do Krzeszowic obejmą jeszcze stacje Krzeszowice, Zabierzów oraz przystanki: Rudawa i Kraków Mydlniki Wapiennik. Perony będą wyposażone w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i tablice informacyjne oraz informację głosową. Wszystkie zapewnią dobry dostęp do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Przewidziano m.in. budowę pochylni, a na stacji Zabierzów również wind.

Koniec całości w 2020

Modernizacja trasy E30 Kraków – Katowice na odcinku Kraków Główny-Kraków Mydlniki będzie kosztować prawie 250 mln zł, a na odcinku Kraków Mydlniki – Krzeszowice –blisko 300 mln zł. Zakończenie modernizacji obu odcinków planowane jest w drugim półroczu 2018 r. W lutym rozpoczęła się także modernizacja odcinka Krzeszowice – Jaworzno Szczakowa za ok. 300 mln zł, która zakończy się w pierwszej połowie 2019 r. Odcinek Trzebinia – Krzeszowice jest jeszcze na etapie przetargu. Zakończenie inwestycji na całej trasie Katowice – Kraków planowane jest w 2020.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Bronowice
News will be here