Odrzucona firma walczy o przetarg na linię do Skawiny

Archiwum fot. Sebastian Dudek/LoveKraków.pl

Zgodnie z tym, co zapowiadaliśmy kilka dni temu, opóźni się rozstrzygnięcie przetargu na przebudowę linii kolejowej z Krakowa Płaszowa do Skawiny. Jedna z firm wykluczonych z postępowania złożyła odwołanie.

12 maja PKP PLK wybrało jedną z droższych ofert, wcześniej wykluczając łącznie 5 z 7 startujących firm czy konsorcjów. W tym krakowską firmę ZUE, która zaproponowała najniższą kwotę – niecałe 192 mln zł. W minionym tygodniu informowaliśmy o tym, że firma zapowiedziała odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej.

Teraz, po upłynięciu terminu składania skarg, wiadomo już, że ZUE zrezygnowało z walki o realizację tego zadania. Wydało w poniedziałek komunikat, w którym informuje, że „pomimo iż nie podziela stanowiska Zamawiającego”, podjęło decyzję o niepodejmowaniu dalszych kroków prawnych w tej sprawie.

Jest inna skarga

Nie znaczy to jednak, że PKP PLK mogą już podpisać umowę z wybraną przez siebie firmą. – Wykonawcy, nie zgadzający się z wyborem oferty najkorzystniejszej, mogli odwołać się do Krajowej Izby Odwoławczej, zgodnie z prawem zamówień publicznych. Z możliwości odwołania skorzystała jedna z firm, tj. Grupa Fewaterm, której oferta została odrzucona w postępowaniu przetargowym – informuje Dorota Szalacha z PKP PLK.

Dopiero więc po rozpatrzeniu sprawy będzie można rozstrzygnąć przetarg i podpisać umowę z wykonawcą.

Nowa jakość

Modernizacja linii to druga – po budowanej obecnie łącznicy Zabłocie-Krzemionki – inwestycja, która znacząco poprawi atrakcyjność podróżowania koleją w południowych dzielnicach miasta.

W ramach przebudowy, oprócz samej wymiany torów czy urządzeń sterowania, nowy wygląd zyskają także perony. Prace obejmą stacje i przystanki: Kraków Bonarka, Kraków Sidzina, Skawina i Podbory Skawińskie. W Skawinie mają powstać dwa przejścia podziemne, a w Krakowie – kładka pieszo-rowerowa na stacji Kraków-Bonarka. Co istotne, na przebudowywanej linii zostaną stworzone też dwa nowe przystanki: Kraków Opatkowice, w sąsiedztwie ul. Dębskiego oraz Skawina Jagielnia, w rejonie osiedla TBS przy ul. Pachla. Będą się tam zatrzymywać pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Modernizacja linii ma się zakończyć w 2019 roku.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Dębniki Łagiewniki-Borek Fałęcki Swoszowice
News will be here

Aktualności

Pokaż więcej
News will be here