Ostatni Impuls na torach. "Czekamy na kolejne przetargi"

fot. Sebastian Dudek/LoveKraków.pl

Do Krakowa przyjechał już ostatni, 13 Impuls z nowosądeckiego Newagu. To zarazem setny taki pociąg wyprodukowany przez firmę, z którą zarząd województwa małopolskiego niecały rok temu podpisał kontrakt z firmą.

– Dostarczenie 13  pociągów w tak krótkim czasie było wielkim ryzykiem, ale współpraca bieżąca układała się między zarządem a firmą bardzo dobrze – stwierdza marszałek województwa Jacek Krupa.

Zdaniem polityka pasażerowie są bardzo zadowoleni z pojazdów. – Mówią, że są one na miarę XXI wieku. Ale co bardziej istotne, dzięki nim Małopolanin, który dojeżdża do Krakowa, Tarnowa, lotniska w Balicach, może czuć się komfortowo. Warto też zauważyć, że nowoczesne pociągi to kluczowy, ale tylko jeden element w budowie zintegrowanego transportu w województwie – dodaje marszałek Krupa.

Zbigniew Konieczek, prezes zarządu firmy Newag powiedział, że jest dumny z realizacji kontraktu oraz że czeka na kolejne przetargi na dostawę taboru.

245 tys. pasażerów w 3 miesiące

Prezes Kolei Małopolskich Ryszard Rębilas podsumował, że przez trzy miesiące Impulsami przewieziono już 245 tysięcy pasażerów. Co więcej, zdaniem prezesa KM zanotowały wzrost liczby osób korzystających m.in. z trasy do krakowskiego portu lotniczego. – W zeszłym roku co czwarty pasażer udający się na lotnisko korzystał z Kolei Małopolskich. W styczniu widzimy, że jest wzrost i odsetek ten wynosi już 32% - podkreślił Rębilas.

Impuls może pomieścić 200-250 pasażerów na miejscach siedzących. Posiada m.in. klimatyzację, bezpłatne wi-fi i gniazdka elektryczne. W ciągu ostatnich kilku lat w Małopolsce przybyły w sumie 44 nowoczesne pociągi. Jack Krupa zapowiada, że to nie koniec zakupów. Może rozwinąć prędkość do 160 km/h. Składy kursują do Krakowa (w tym do Balic), Tarnowa i Nowego Sącza.


comments powered by Disqus

Najnowsze wiadomości

Wczytaj więcej



Życie miasta

Komunikacja

Biznes

Sport

Kultura

Na sygnale