Parking pod parkiem? Miejska Infrastruktura chce budować na Karmelickiej

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Czy pod miejskim parkiem, który ma powstać pomiędzy ulicami Karmelicką i Dolnych Młynów, powstanie także podziemny parking? Taką propozycję wysunął w poniedziałek prezes spółki Miejska Infrastruktura Paweł Skrzypiec.

Spółka odpowiedzialna za budowę parkingów przedstawiała w poniedziałek swoje plany radnym z komisji infrastruktury. Biorąc pod uwagę dotychczasowe dokonania tej jednostki, można powiedzieć, że zamierzenia idą bardzo daleko. To zarówno cała lista parkingów Park&Ride, z których siedem spółka miałaby zbudować do 2020 roku, jak i cztery parkingi kubaturowe (informowaliśmy o tym TUTAJ). Przypomnijmy, że powołana w 2014 roku spółka zrealizowała jak dotąd dwie inwestycje: na Kurdwanowie i w Bieżanowie.

Parking już tu jest

Prezes Skrzypiec wysunął też inną propozycję, zastrzegając przy tym, że to tylko wstępny pomysł. Chodzi o budowę parkingu podziemnego pod planowanym parkiem pomiędzy ulicami Karmelicką i Dolnych Młynów. Skrzypiec argumentował, że parking w tym miejscu funkcjonuje od lat, a budowa obiektu podziemnego pozwoliłaby połączyć obydwie funkcje.

Już na samej komisji ta propozycja spotkała się z głosami sprzeciwu. – My nie poszukujemy sposobu zwiększenia liczby miejsc parkingowych – zapewniał prezes Skrzypiec, odpierając zarzut, że parking będzie generował ruch samochodów w centrum, zamiast go minimalizować. – Jest możliwe takie wykonanie parku, aby pod częścią tego terenu niewielki parking mógł się pojawić – przekonywał.

Plan nie pozwala

Swoje krytyczne zdanie wyrażają też mieszkańcy zaangażowani w ostatnich latach w walkę o przeznaczenie działki pod park, a nie pod zabudowę. Przekonują jednak, że budowa takiego parkingu i tak byłaby niemożliwa, ponieważ przyjęty niedawno plan miejscowy po prostu na to nie pozwala.

– Mieszkańcy, podpisując się pod petycją „3xTAK dla zieleni”, wyraźnie dali znać, że oczekują w tym miejscu parku, a nie parkingu. Teren, o którym mowa, jest już wpisany jako zieleń urządzona, więc na takie propozycje jest już za późno – mówi nam Łukasz Maślona ze stowarzyszenia Funkcja Miasto.

Jak ocenia, parking po pierwsze zachęcałby do przyjazdu samochodem do centrum, i tak ruchliwymi już, ulicami Karmelicką i Czarnowiejską. Po drugie, musiałby też wpłynąć na projekt parku, eliminując z niego lub ograniczając liczbę drzew. – Nie ma takich drzew, które mogłyby rosnąć na dachu takiego parkingu. Powstałby tam raczej zielony skwer, a nie park z prawdziwego zdarzenia, o jaki chodziło mieszkańcom – komentuje Maślona.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Stare Miasto
comments powered by Disqus

Najnowsze wiadomości

Wczytaj więcej

Życie miasta

Komunikacja

Biznes

Sport

Kultura

Na sygnale