Plany nowych ścieżek. W tym roku jeszcze nimi nie pojedziesz

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Na stronie ZIKiT można zobaczyć plany czterech nowych dróg rowerowych w różnych częściach miasta. Wśród nich są m.in. trasy wzdłuż ul. Armii Krajowej i Skotnickiej, gdzie rozpoczęcie prac jest planowane jeszcze w tym roku.

Od Babińskiego do Skotnickiej

Nową drogę dla rowerów w dzielnicy Dębniki miasto chce zacząć budować w IV kwartale tego roku. – Bliższe określenie będzie możliwe po rozstrzygnięciu przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej i robót, który ogłosimy w I kwartale – mówi Michał Pyclik, rzecznik prasowy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Na to zadanie ZIKiT ma na razie 165 tys. zł, ale stara się o zwiększenie kwoty.

Ścieżka będzie się rozpoczynać u wylotu ul. Bunscha. Rowerzyści pojadą najpierw wzdłuż ul. Babińskiego, a później przez ul. Baczyńskiego do Skotnickiej. Nowy odcinek zakończy się przy skrzyżowaniu z ul. Trockiego. Zobacz mapy.

Wzdłuż Armii Krajowej

Również pod koniec tego roku ma się rozpocząć największa z opisywanych inwestycji – budowa ścieżki od ul. Przybyszewskiego, wzdłuż ul. Armii Krajowej i Jasnogórskiej aż do granicy miasta. To ponad 4,5-kilometrowy odcinek, na który w tym roku wydanych zostanie prawie 400 tysięcy złotych. Zobacz mapy.

Przez Las Borkowski

Nowa ścieżka przez Las Borkowski ma łączyć ulice Orzechową w Borku Fałęckim i planowaną Nową z Bartla na Klinach. Przez Orzechową rowerzyści pojadą w ruchu ogólnym. Później skręcą w ciąg pieszo-rowerowy, który doprowadzi ich przez las do drogi przebiegającej wzdłuż cmentarza parafialnego. Stamtąd pojadą wzdłuż ulicy Zawiłej – najpierw po jej północnej, a później po południowej stronie.

Trasa ma mieć 1800 m długości. W tym roku miasto chce zacząć przygotowywać dokumentację projektową, na co zarezerwowało na razie 142 tys. zł. Realizacja jest przewidziana do 2018. Zobacz mapy.

Wzdłuż „obwodnicy Bielan”

Miasto chce też dokończyć drogę dla rowerów, która częściowo powstała przy okazji budowy tzw. „obwodnicy Bielan”, a więc trasy łączącej ulicę Księcia Józefa i ulicę Mirowską. Teraz będzie można łatwiej tamtędy przejechać. Ponieważ jednak część tego odcinka przebiega poza granicą miasta, projekt dotyczy tylko początkowego i końcowego fragmentu. Pomiędzy nimi pozostaje fragment istniejącej drogi serwisowej z szutrową nawierzchnią.

W tym przypadku również miasto dopiero rozpoczyna przygotowanie dokumentów. Zobacz mapy.

Wszystkie z tych tras miasto planuje wybudować dzięki dofinansowaniu z unijnych środków, w ramach programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Biały Bronowice Dębniki Swoszowice
News will be here