Powstanie Nowa Trasa Galicyjska. Rząd zapewnia pieniądze

Budowa nowej linii kolejowej fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Coraz bliżej do szybkiego połączenia kolejowego Krakowa z Zakopanem. Rząd wpisał na listę podstawową Krajowego Programu Kolejowego budowę Nowej Trasy Galicyjskiej z Podłęża do Piekiełka.

Rada Ministrów zabezpieczyła środki na budowę nowej linii kolejowej na terenie Małopolski. Za ponad siedem miliardów złotych ma powstać odcinek między Podłężem a Tymbarkiem oraz zmodernizowana linia kolejowa nr 104, łącząca Chabówkę z Nowym Sączem.

Projekt na liście podstawowej

– Mając na uwadze plany utworzenia korytarza towarowego nr 11 łączącego Polskę z południem Europy, szczególnie istotne jest zabezpieczenie odpowiedniej infrastruktury dla realizowania przewozów w przedmiotowym korytarzu. (…) Jednym z ważnych elementów korytarza północ-południe jest projektowane połączenie Podłęże - Szczyrzyc - Tymbark/Mszana Dolna – czytamy w zaktualizowanym Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku.

Prace projektowe przygotowujące do inwestycji mają zakończyć się w przeciągu trzech lat. W przyszłym roku PKP PLK ma rozpisać przetarg na opracowanie dokumentacji. – Są takie plany, aby w połowie 2017 roku rozpocząć procedurę – stwierdza w rozmowie z LoveKraków.pl Dorota Szalacha z biura prasowego spółki kolejowej.

Nowa Trasa Galicyjska

Powstanie Nowej Trasy Galicyjskiej ma polegać na budowie około 62 kilometrów nowych torów oraz modernizację ok. 73 kilometrów istniejącej linii na odcinku z Chabówki do Nowego Sącza. Czas dojazdu do Zakopanego ze stolicy Małopolski ma wynieść 90 minut.

– To jest przełom. Przez wiele lat projekt pozostawał na liście rezerwowej, a teraz wreszcie dwa z trzech etapów doczekały się wpisania na listę podstawową. Dzięki temu można rozpocząć realne prace i pozyskiwać grunty – komentuje Piotr Manowiecki z inicjatywy „Pociąg-autobus-góry”.

News will be here