Przebudowa Rynku Kleparskiego. Parking zostaje na chodniku

fot. Archiwum

Na stronie ZIKiT można już zobaczyć założenia planowanej przebudowy ulicy Rynek Kleparski. Po głosach sprzeciwu ze strony mieszkańców miasto wycofało się z planów całkowitej likwidacji miejsc postojowych na ostatnim odcinku, od strony ul. Basztowej.

W połowie roku ZIKiT ogłosił oczekiwany przez dzielnicę przetarg na przygotowanie dokumentów potrzebnych do przeprowadzenia remontu. W założeniach wpisał m.in. to, by na końcowym odcinku ulicy, w stronę ulicy Basztowej, całkowicie zlikwidować miejsca postojowe. Możliwie jak najwięcej miejsca miało pozostać dla pieszych.

To spotkało się ze sporym oporem ze strony mieszkańców, którzy nie zgadzali się na likwidację kolejnych miejsc do parkowania w swoim sąsiedztwie. Swój sprzeciw wyrażali m.in. na spotkaniu konsultacyjnym zorganizowanym w siedzibie dzielnicy.

Teraz na stronie ZIKiT można już zobaczyć mapę planowanej przebudowy. – Projektantowi udało się przedstawić taką propozycję, która po części spełnia postulaty mieszkańców, przede wszystkim utrzymanie liczby miejsc parkingowych – komentuje Tomasz Daros, przewodniczący Rady Dzielnicy I Stare Miasto.

Czemu nie ma zatok?

Na końcowym, ślepym odcinku, będzie można parkować. W przeciwieństwie do wcześniejszego odcinka (do skrętu w ulicę Paderewskiego), nie będzie tam jednak zatok postojowych. Samochody będą stawać na chodniku, a przestrzeń wyznaczona na parkowanie będzie odgrodzona rzędem słupków.

Chodnik jako taki ma mieć szerokość 3 m, zwężając się przy stopniach nawet do 2 m, a jego część z dopuszczonym parkowaniem – 4,5 m. Dlaczego więc nie zdecydowano się na zatoki parkingowe? – Takie rozwiązanie pozwala zachować więcej miejsc. Ten ostatni odcinek będzie miał status drogi wewnętrznej – wyjaśnia przewodniczący Daros.

Koniec bielizny, butów i kwiatków

Drzewa, które teraz rosną przy ul. Rynek Kleparski, pozostaną na swoich miejscach. Na końcowym odcinku pojawią się jeszcze dwa niewielkie zieleńce. Uda się zrealizować kilka zmian, o które dzielnica wnioskowała od dawna. Zlikwidowany zostanie nieużywany kiosk od strony ulicy Basztowej. Z kolei stojaki rowerowe ustawione wzdłuż kamienic mają utrudnić nielegalny handel z prowizorycznych stoisk.

Wyjazd z ulicy Krzywej będzie wyprofilowany w prawo, zgodnie z nakazanym kierunkiem ruchu. Dużą zmianę estetyczną przyniesie zastosowana nawierzchnia: zarówno jezdnia, jak i chodniki będą wykonane z kostki kamiennej.

W grudniu propozycję projektantów mają zaopiniować radni dzielnicy. Zgodnie z projektem budżetu w przyszłym roku na ten cel miasto zamierza wydać 900 tys. zł. Plan jest taki, by uzyskać pozwolenie na budowę, ogłosić przetarg i rozpocząć prace. Całość ma być gotowa w roku 2019.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Stare Miasto
News will be here