Rusza projekt "Wiślackie pokolenia"

fot. materiały prasowe

„To będzie unikatowy projekt w skali kraju” – chwali się klub z ulicy Reymonta. Akcja „Wiślackie Pokolenia” kładąca nacisk na wychowanie młodych pokoleń kibiców w zgodzie z normami społecznymi i wartościami kulturowymi oraz patriotycznymi rusza w sobotę przy okazji meczu z Zagłębiem Lubin.

– Projekt „Wiślackie Pokolenia” jest rzeczą dotąd niespotykaną w środowisku piłki nożnej. Jest to innowacyjna inicjatywa, której zadaniem jest wprowadzenie nowego podejścia klubu piłkarskiego do środowiska kibiców – informuje Karolina Biedrzycka, zastępca rzecznik prasowego klubu.

Mniej agresji, więcej szacunku

Jego celem ma być ograniczenie agresji i chuligaństwa na stadionach, podniesienie bezpieczeństwa i kształtowanie szacunku do przeciwnika. Organizatorzy zwracają uwagę, że stadion jest nie tylko miejscem walki sportowej i dopingu, ale też socjalizacji i edukacji nieformalnej i pozaszkolnej, a klub oprócz propagowania sportu powinien wpływać i rozwijać w odbiorcach dobre postawy oraz wskazywać rodzicom kierunek wychowania jakim jest bezpieczne i pozbawione agresji kibicowanie.

– Okres 100-lecia niepodległości Polski jest idealnym momentem, aby przy wsparciu metod pedagogicznych pokazać, że kibiców wszystkich klubów piłkarskich w Polsce łączą uniwersalne wartości i postawy – podkreśla Kawula.

Trzy filary

Projekt oparty będzie na trzech filarach. Pierwszy dotyczy wychowania i socjalizacji dzieci oraz młodzieży do dobrego i bezpiecznego kibicowania, zasad fair play, a także zdrowego współzawodnictwa podczas zawodów sportowych. Drugi filar to przygotowanie gier i zabaw opartych na specjalnych nurtach i metodach pedagogicznych, rozwijanie indywidualnych zainteresowań wychowanków oraz odpowiedzialnego i zaangażowanego w życie społeczne młodego obywatela. Trzeci filar dotyczy rozwijania więzi i tożsamości z Wisłą Kraków, jak i samym Krakowem. Osadzony jest w szerszym kontekście historii i kultury Polski.

Inicjatywa będzie realizowana w dni meczowe na Stadionie Miejskim im. Henryka Reymana. Od otwarcia bram stadionu do zakończenia trzech najbliższych spotkań Lotto Ekstraklasy, na sektorze rodzinnym gry i zabawy będzie prowadziła kadra animatorów składająca się ze studentów pedagogiki i psychologii.

Autorem projektu jest Wiktoria Czarnecka – specjalista ds. PR, trener, pedagog, animator społeczny i wykładowca akademicki z kilkuletnim doświadczeniem w branży. Współpracuje jako ekspert od kreatywności w marketingu z Marketingiem w Praktyce. Aktualnie pisze doktorat z zakresu twórczości organizacyjnej. Jest absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu Łódzkiego.
Projektowi patronuje między innymi Małopolski Związek Piłki Nożnej. LoveKraków.pl jest patronem medialnym.

News will be here