Stacja Mydlniki gotowa jako pierwsza [ZDJĘCIA]

Nowy peron na stacji Kraków Mydlniki fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl
W Krakowie Mydlnikach zostało już stosunkowo niewiele do zrobienia. To będzie pierwsza z remontowanych w ostatnim czasie stacji, która zostanie w pełni oddana do użytku po przebudowie.

Stacja Kraków Mydlniki to jedno z miejsc, które najbardziej zmieniły się w związku z prowadzonymi na bronowickim odcinku torów inwestycjami kolejowymi. Powstały tam dwa zupełnie nowe perony, a kładkę nad torami zastąpiło przejście podziemne. Kolejarze ułożyli nowe tory i modernizują zlokalizowane na tej trasie wiadukty. Kilkaset metrów za stacją wyburzona została stara nastawnia, a nieopodal stanął nowoczesny budynek naszpikowany najnowszymi kolejowymi technologiami.

W czerwcu dwa perony

W kwietniu ubiegłego roku informowaliśmy o oddaniu do użytku pierwszego z dwóch wyspowych peronów. Od tego czasu sporo zdążyło się już zmienić. Drugi peron jest praktycznie gotowy, wykończenia wymaga jeszcze przejście podziemne.

– W czerwcu drugi peron oraz przejście podziemne będą gotowe i zaczną służyć pasażerom. To będzie pierwsza krakowska stacja przebudowana w całości w ramach prowadzonych obecnie kontraktów – zapowiada Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Oznacza to, że za kilka miesięcy, przynajmniej na krakowskim odcinku, skończy się etap, w którym pociągi jeździły tylko jednym torem. Na to, by cała trasa na Śląsk osiągnęła ten poziom, musimy jeszcze poczekać do drugiej połowy 2020 roku.

Co jeszcze?

Oddanie do użytku drugiego peronu w Mydlnikach nie oznacza jeszcze końca wszystkich prac w tym rejonie. Cały czas wykonawca buduje równoległą do torów drogę – ul. Wieniawy-Długoszowskiego. Obecnie trwają prace związane z budową kanalizacji. Na dużym jej odcinku zostanie położony asfalt, pojawi się oświetlenie i nowe chodniki. Droga połączy ulice Zielony Most, Godlewskiego i Łupaszki.

Tuż obok stacji Kraków Mydlniki modernizowany jest wiadukt kolejowy nad ul. Godlewskiego. Obiekt, podobnie zresztą jak inne tego typu obiekty przebudowywane przez PLK, będzie dużo większy niż wcześniej. Dzięki temu mieszkańcy zyskają wygodniejszy przejazd i bezpieczniejsze przejście dla pieszych. – Wykonawca planuje oddać go do użytku w tegoroczne wakacje. Jego nowa konstrukcja jest już gotowa. Droga pod wiaduktem zostanie wykonana, gdy zakończy on pełnić funkcję przejazdu dla ciężkich maszyn budowlanych – dodaje Hamarnik.

Równolegle toczą się prace na pozostałej części kontraktu, przede wszystkim na budowie przystanku Kraków Bronowice. Obecnie wykonawca buduje tam dwa nowe perony, z których pociągi będą odjeżdżać w stronę lotniska. Pociągi zaczną odjeżdżać z tego przystanku w grudniu, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy na kolei.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Bronowice
comments powered by Disqus