#SzanujJedzenie. Trwają rezerwacje na Kraków Restaurant Week!

fot. mat.prasowe

Festiwal najlepszych restauracji Restaurant Week to największe i najpopularniejsze wydarzenie kulinarne w Polsce. W nadchodzącej wiosennej edycji festiwalu udział weźmie około 400 restauracji z 35 polskich miast.

Organizatorzy spodziewają się, że festiwalowe restauracje odwiedzi nawet 100 tysięcy gości. Ideą przewodnią tej edycji Restaurant Week będzie walka z marnowaniem żywności.

 

Inspiracją dla organizatorów była pierwsza, historyczna wizyta Massimo Bottury w Polsce. Najsłynniejszy szef kuchni i restaurator świata przyjechał do Warszawy w lutym b.r. dzięki marce GRUNDIG w ramach festiwalu Fine Dining Week. Massimo Bottura jest pomysłodawcą projektu non-profit Food for Soul oraz wraz z marką GRUNDIG twórcą idei #RespectFood opierającej się o filozofię zero-waste. Podczas wyjątkowej kolacji oraz licznych spotkań właściciel Osteria Francescana*** (najlepszej restauracji świata z trzema gwiazdkami Michelin) promował ideę #RespectFood, czyli niemarnowania żywności i świadomej konsumpcji. Jak podkreślał, nieracjonalna produkcja i konsumpcja żywności odpowiadają za aż jedną trzecią problemów klimatycznych świata.

 

CEL NR 1 - NIEMARNOWANIE ŻYWNOŚCI

 

Każdego roku marnuje się ponad 1/3 światowej żywności. Każdy z nas wyrzuca rocznie około 200kg jedzenia. Festiwal Restaurant Week odbywa się więc w duchu #RespectFood. Formuła rezerwacji na Festiwal sprawia bowiem, że zgodnie z zasadami zero-waste w czasie jego trwania nie marnuje się ani trochę żywności. Restauracje uczestniczące w Festiwalu znają wcześniej liczbę Gości i ich menu za pomocą inteligentnego systemu wcześniejszych rezerwacji w internecie. Dzięki temu restauracje w bezprecedensowym wymiarze i skali mają możliwość planowania zakupu i wykorzystania składników.

 

Niemarnowanie jedzenia to także najważniejsze obecnie zadanie, jakie stoi przed branżą restauracyjną. Jak czytamy w raporcie “Champions 12.3” (stworzonym w ramach Celu Zrównoważonego Rozwoju ONZ m.in. przez członków Światowego Instytutu Zasobów - World Resources Institute), każda złotówka zainwestowana przez restaurację w oszczędzanie żywności przynosi aż siedem złotych zwrotu. Celem ONZ na najbliższe lata jest ograniczenie globalnego marnowania żywności o połowę.

 

REKORDOWA EDYCJA FESTIWALU

 

Nadchodząca wiosenna edycja festiwalu (3-17 kwietnia) w całości poświęcona jest promocji szacunku do jedzenia oraz sposobów ograniczenia marnotrawionych resztek. Restaurant Week przyłącza się do wiodących inicjatyw promujących świadome jedzenie oraz systemowe ograniczenie marnowania żywności, jako najnowocześniejsza platforma promocji niezależnej sceny restauracyjnej w kraju oraz jeden z największych festiwali restauracyjnych na świecie. W festiwalu weźmie udział niemalże 400 najlepszych restauracji z 35 miast. Wiele z nich przygotowało na festiwal specjalne popisowe menu oparte na filozofii zero-waste.

 

W Krakowie udział w festiwalu weźmie 41 restauracji. Wśród nich zadebiutują: Andromeda Alfa, Bianca Ristorante, Bistro Beta, Bistro Durum, Del Papa Ristorante, Kazoku 108 sushi (Wieliczka), Projekt Strzelnica, Stacja Zabłocie, Trzy Gęsi, U Ziyada - Zamek w Przegorzałach, Wentzl i Willa Fryderyka. Krakowscy szefowie kuchni jak zwykle przygotowali dla festiwalowych gości świetne propozycje. Spróbować będzie można m.in. grasicy cielęcej z musem z borowików, bulionem z grzybów shitake i katsuobushi (Bazaar Bistro), duszonego w ciemnym piwie chorizo z czerwoną cebulą, miodem i chili, długo pieczonego rostbefu Hereford z homarowym sosem holenderskim (Ed Red), tantanmen ramen (Edo Fusion), ozorka  wołowego w sosie chrzanowym z kluskami ziemniaczanymi i galaretką z kiszonego ogórka (Four),

 

Sporo propozycji znajdą dla siebie wegetarianie: od risotto ze szparagami (La Campana), przez stek z portobello w gryczanej tempurze, nowalijki, wegańskie masło czosnkowe, pieczona ciecierzyca, pesto z dymki (Novum Bistro) po gołąbka z młodym szpinakiem, espumą z młodym szpinakiem, boczniakami sous vide i sosem z białego wina (U Ziyada).

 

Zadowoleni będą miłośnicy słodkości, którzy mogą wybrać m.in.  ser taleggio i owoce kompresowane w chili podane z ziemią czekoladową (Bistro Beta), panna cottę z kozim serem, malinami i słonym karmelem (Bistro Durum), rabarbar kompresowanym z wodą z brzozy, lody szczawiowe i maślaną kruszonkę (Il Piatto), tartę cytrynową z musem z białej czekolady, aromatyzowanym brandy i sosem jagodowym (Pod katarynką).

 

Forumuła festiwalu jest bardzo prosta: aby spróbować trzydaniowego festiwalowego menu w cenie 49 zł wystarczy zarezerwować stolik za pośrednictwem www.RestaurantWeek.pl. Można to zrobić najpóźniej na dzień przed planowaną rezerwacją, nie warto jednak zwlekać, ponieważ stoliki w najciekawszych restauracjach dość szybko znikają.

 

DO WYGRANIA KOLACJA W NR 1 RESTAURACJI ŚWIATA I LOT NA MIAMI SPICE

 

Każdy festiwalowy Gość będzie miał szansę wygrania dwuosobowego rejsu LOT-em do Włoch oraz dzięki marce GRUNDIG dwuosobowej kolacji w Osteria Francescana***, najbardziej obleganej restauracji świata (w kolejce do rezerwacji stoi kilkadziesiąt tysięcy osób z całego świata). Wystarczy wybrać się na Festiwal i wrzucić do internetu zdjęcie zgodnie z czekającą na stole instrukcją.

 

Z kolei w konkursie recenzenckim do wygrania będzie rejs LOT-em do Miami oraz uczestnictwo w festiwalu restauracyjnym Miami Spice. Aby wygrać należy zrecenzować wizytę w festiwalowym systemie rezerwacyjnym.

 

Rezerwację można zrobić na stronie www.RestaurantWeek.pl. Do zobaczenia przy stole!

 

Jeżeli potrzebujecie Państwo większej liczby zdjęć  - możecie używać także tych zamieszczonych na restaurantweek.pl, prosimy jedynie o podpisanie ich nazwą restauracji.

 

Daty Festiwalu: 3-17 kwietnia 2019

 

Rezerwacje już trwają: www.RestaurantWeek.pl

 

Lokalizacje: Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Silesia, Lubelskie, Łódź, Szczecin, Białystok, Rzeszów, Podhale

 

Partner Kulinarny: #RespectFood GRUNDIG

 

Festiwalowy koktajl: Martini Tonic

 

Oficjalna woda Festiwalu: Kropla Delice

 

Partner lotniczy: LOT Polish Airlines

 

Partner logistyczny: DPD

comments powered by Disqus