To będzie największa tegoroczna inwestycja rowerowa

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Prawie 21 milionów złotych będzie kosztować budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Kamieńskiego. To najdroższa z tegorocznych inwestycji rowerowych w Krakowie, a na jej cenę wpływa w dużej mierze budowa kładki nad węzłem drogowym i torami.

Na stronie ZIKiT od kilku dni można ponownie zobaczyć mapy przedstawiające szczegóły planowanej inwestycji. – Wcześniej pokazywaliśmy koncepcję. Teraz udostępniliśmy projekt, żeby przygotowanie inwestycji było jak najbardziej transparentne – tłumaczy Marcin Wójcik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Jak mówi, zmiany dotyczą przede wszystkim kładki, która pozwoli pokonać ruchliwą ulicę Powstańców Śląskich i tory kolejowe. – Kładka miała w pewnym miejscu zakręt, teraz będzie bardziej wyprostowana. To będzie zmiana na plus z punktu widzenia użytkownika – zapewnia Wójcik.

Do połowy października

Nowe połączenie ma powstać do połowy października. Przetarg wygrała pod koniec ubiegłego roku firma Energopol, która zaproponowała kwotę niecałych 21 milionów złotych. 700 tysięcy z tej kwoty to koszt opracowania projektu.

Kładka to element, który znacząco podnosi koszty inwestycji. Dla porównania, trzykrotnie krótsza ścieżka wzdłuż Nowohuckiej ma w tegorocznym budżecie zarezerwowane tylko 3,5 miliona złotych. Budowa kładki jest jednak konieczna, ponieważ istniejący wiadukt nad torami i węzłem drogowym nie zmieściłby w żaden sposób przestrzeni dla rowerzystów.

Z punktu widzenia tworzenia sieci ścieżek to kluczowa inwestycja, otwierająca dla rowerzystów niedostępną ulicę Kamieńskiego. Przy okazji tej inwestycji odcinki ścieżek i przejazdy powstaną wokół całego ronda Matecznego, łącząc się z istniejącą już infrastrukturą rowerową w tym rejonie. Założenie jest takie, by nowa ścieżka pozwalała przejechać aż do planowanej kładki pomiędzy Kazimierzem a Ludwinowem, w rejonie dawnego hotelu Forum.

Dalej ścieżka zostanie zbudowana po północnej stronie ulicy Kamieńskiego i wzdłuż łącznicy węzła prowadzącej od ul. Powstańców Śląskich. Tam powstanie wspomniana wyżej kładka.

Później ścieżka poprowadzi dalej po północnej stronie ulicy, ale z doprowadzeniem do nowego przejazdu w rejonie galerii Bonarka. Dużo zmian pojawi się jeszcze w rejonie skrzyżowania z ulicą Wielicką. W trójkącie pomiędzy ulicami Kamieńskiego, Wielicką i Malborską zostaną udostępnione wszystkie relacje. Dalej nowa trasa poprowadzi przez skrzyżowanie z ulicą Nowosądecką, aż do skrzyżowania z ulicą Bieżanowską.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Podgórze Duchackie Podgórze