W poniedziałek tramwaje wracają na Pawią, a znikają z Długiej

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Po powrocie tramwajów na ulicę Westerplatte zbliża się koniec kolejnych utrudnień. 18 września ruch tramwajowy zostanie wznowiony również na ulicy Pawiej, a więc wyłączona z ruchu tramwajowego pozostanie jedynie ulica Basztowa. Prace na tym skrzyżowaniu oraz na Basztowej prowadzone są zgodnie z założonym harmonogramem – wykonawcy udało się uniknąć jakichkolwiek opóźnień i wszystko wskazuje na to że nadal tak pozostanie.

Prace na skrzyżowaniu trwają. Za około miesiąc, czyli w połowie października przywrócony zostanie ruch samochodowy w relacji Westerplatte – Pawia, Westerplatte – Lubicz oraz Lubicz – Pawia. A dzięki temu powinniśmy zaobserwować zmniejszenie natężenia ruchu na rondzie przy MDA.

18 września to termin przeniesienia prac na skrzyżowanie ul. Basztowej z Długą. Po ich rozpoczęciu zarówno ulica Długa jak i Sławkowska, która dochodzi do tego skrzyżowania od strony Rynku Głównego, zostaną zamknięte dla ruchu. Poza tym cały czas trwają prace związane z przebudową ulicy Basztowej. W tej chwili trwa układanie płyt podbudowy torowiska oraz roboty drogowe. Całość prac zakończy się po zakończeniu prac na Basztowej, czyli w połowie grudnia.

Od 18 września rozpocznie się kolejny etap przebudowy ul. Basztowej wraz z węzłami „Dworzec Główny” i „Stary Kleparz”. W tym etapie zostanie przywrócony ruch tramwajów na ul. Pawiej. Jednocześnie, zostanie w całości wyłączony z ruchu węzeł „Stary Kleparz”.W dalszym ciągu wyłączony jest ruch tramwajowy na ul. Grzegórzeckiej oraz na odcinku Kopiec Wandy – Pleszów.

Od 18 września komunikacja miejska będzie funkcjonowała  w następujący sposób:

Linie tramwajowe dzienne:

linie 7, 12 – w dalszym ciągu są zawieszone;

linia czasowa 71 – zostanie zlikwidowana;

linia 1 – w dalszym ciągu kursuje na obecnej trasie objazdowej, częstotliwość kursowania w dni powszednie zostanie zwiększona do 10 minut;

linie 4, 22, 24 – w dalszym ciągu kursują na obecnych trasach objazdowych, bez zmian częstotliwości kursowania;

linia 2 – zostanie przywrócona i będzie kursować na trasie objazdowej: zSalwatora do Filharmonii bez zmian, następnie ul. Franciszkańską, Dominikańską i Westerplatte do węzła „Dworzec Główny”, gdzie linia powróci na stałą trasę do Cmentarza Rakowickiego. Linia kursować będzie z częstotliwością co 20 minut w dni powszednie przez cały dzień;

linia 3 – zostanie przywrócona na stałą trasę i będzie kursować z częstotliwością co 20 minut w dni powszednie przez cały dzień;

linia 14 – będzie kursować na nowej trasie objazdowej: z Mistrzejowic do przystanku „Dworzec Główny” po stałej trasie, następnie ul. Westerplatte, Dominikańską, Franciszkańską, Podwale do Teatru Bagatela, gdzie linia wraca na stałą trasę do Bronowic. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 18 – będzie kursować na trasie objazdowej: z Czerwonych Maków P+R do przystanku „Wawel” po stałej trasie, następnie ul. św. Gertrudy, Westerplatte, Pawią do Dworca Towarowego, gdzie linia wróci na stałą trasę do Krowodrzy Górki. Zostanie utrzymana częstotliwość kursowania w dni powszednie co 10 minut. Przystanek „Św. Gertrudy” będzie funkcjonował tylko w kierunkuCzerwonych Maków P+R;

linia 19 – będzie kursować na nowej trasie objazdowej: z Borku Fałęckiego do przystanku „Korona” po stałej trasie, następnie ul. Limanowskiego, Wielicką, estakadą nad dworcem Kraków Płaszów, ul. Klimeckiego do Ronda Grzegórzeckiego, gdzie linia wróci na stałą trasę do Dworca Towarowego. Częstotliwość kursowania linii pozostanie bez zmian;

linia 52 – zostanie utrzymana częstotliwość kursowania co 10 minut w dni powszednie;

linia 73 – trasa, częstotliwość i godziny kursowania pozostają bez zmian.

Linie autobusowe dzienne:

linie 124, 152, 424, 502 – w dalszym ciągu będą kursować na obecnych trasach objazdowych;

linie 132 i 154 – będą kursować po zmienionych trasach - z końcówek Kombinat(132) i Prądnik Biały (154) do przystanku „Nowy Kleparz” bez zmian, następnieul. Długą, św. Filipa do końcówki Dworzec Główny Zachód. Powrót ul. Pawią, Szlak, Warszawską, św. Filipa, Długą. Na trasie objazdowej autobusy ww. linii będą zatrzymywać się na przystanku „Pędzichów” w obu kierunkach. Przystanek końcowo-początkowy Dworzec Główny Zachód dla linii 132 wyznaczony zostanie na ul. Kurniki na dotychczasowym stanowisku dla linii 130. W związku z tym, przystanek końcowo-początkowy dla linii 130 zostanie przeniesiony na dotychczasowe stanowisko linii 132 na ul. Ogrodowej;

linia 722 będzie w dalszym ciągu kursowała na trasie Os. Podwawelskie - Rondo Grzegórzeckie według obecnego rozkładu jazdy.

Linie nocne:

linia 669 – z Nowego Bieżanowa do Teatru Bagatela kursować będzie bez zmian, następnie ul. Karmelicką, al. Słowackiego do Nowego Kleparza i dalej po swojej stałej trasie do Krowodrzy Górki. Na trasie objazdowej autobusy linii669 będą zatrzymywać się na istniejących przystankach. Przystanek „Plac Inwalidów” w kierunku Nowego Bieżanowa wyznaczony zostanie na istniejącym przystanku autobusowym w ciągu alei Mickiewicza. Przystanek „Plac Inwalidów” w kierunku Krowodrzy Górki wyznaczony zostanie na istniejącym przystanku autobusowym w ciągu alei Słowackiego. Przystanek „Nowy Kleparz”w kierunku Nowego Bieżanowa wyznaczony zostanie przeniesiony na istniejący przystanek autobusowy w ciągu alei Słowackiego (w stronę Placu Inwalidów).

 

 

 


comments powered by Disqus

Najnowsze wiadomości

Wczytaj więcej



Życie miasta

Komunikacja

Biznes

Sport

Kultura

Na sygnale