Utrudnienia w Bronowicach nie tylko dla kierowców. Piesi nadłożą drogi

Zwężenie na ul. Armii Krajowej fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Nie tylko kierowcy odczują utrudnienia związane z remontem linii kolejowej biegnącej przez Bronowice. Drogi będą musieli nadłożyć także piesi, którzy nie będą mogli przechodzić pod przebudowywanymi wiaduktami. Pocieszeniem może być to, że również oni zyskają na prowadzonej inwestycji.

W nocy z wtorku na środę na ul. Armii Krajowej zostało wprowadzone zwężenie jezdni. W czwartek zamknięty zostanie przejazd przez ulicę Rydla, a później, w zależności od etapu prac, zamykane będą też przejazdy przez ulice Łupaszki, Godlewskiego i Zielony Most.

Armii Krajowej – po jednej stronie

Już teraz piesi mogą na ulicy Armii Krajowej korzystać z chodnika tylko po zachodniej stronie. – Na Armii Krajowej przejście dla pieszych będzie dostępne po jednej stronie ulicy. Zostanie ono całkowicie zamknięte tylko dwa razy, na okres dziewięciu-dziesięciu dni, kiedy będziemy prowadzić prace rozbiórkowe. Piesi zostaną wówczas skierowani do przejścia podziemnego na ulicy Katowickiej – mówi Robert Matras z firmy Torpol, wykonawcy inwestycji.

Wiadukt kolejowy zostanie rozbudowany i poszerzony, tak aby w dalszej przyszłości możliwe było poszerzenie ulicy Armii Krajowej. Ma ona stanowić przedłużenie Trasy Zwierzynieckiej.

W tym rejonie piesi zyskają jeszcze jedno miejsce, w którym będzie można przekroczyć tory kolejowe. Pod nowym przystankiem Kraków Bronowice powstanie przejście podziemne, łączące okolice ulicy Złoty Róg z osiedlem przy Radzikowskiego.

Rydla – zachowane przejście

Na ulicy Rydla przejazd dla samochodów będzie zamknięty bez przerwy przez prawie półtora roku – aż do końca maja 2018 roku. Przejście dla pieszych udało się jednak zachować, w efekcie rozmów między wykonawcą, koleją i urzędnikami ZIKiT.

Najdłuższy czas wyłączenia ruchu wiąże się z tym, że to tam inwestycja przyniesie największą zmianę. Powstanie tunel, dzięki któremu kierowcy i piesi nie będą już musieli czekać na przejazd pociągu i zwiększy się poziom bezpieczeństwa. – Poziom torowiska zostaje taki jak teraz. Schodzimy z drogą pod tory – zapowiada Robert Matras.

Zielony Most – zamknięte

Piesi, którzy pod wiaduktem na ulicy Zielony Most przechodzili do przystanków tramwajowych i autobusowych, będą musieli przejść inną trasą. Ulica będzie w tym miejscu zamknięta od 16 stycznia aż do 15 kwietnia 2018 roku, z krótką przerwą. Najbliższe dostępne przejście przez tory to tunel na ulicy Katowickiej.

– Na ulicy Zielony Most jest największy problem, wykonawca ze względów bezpieczeństwa nie ma tam możliwości utrzymania ruchu pieszego – mówi Piotr Hamarnik z biura prasowego Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Postęp będzie taki, że po przebudowie przejście będzie szersze i wygodniejsze. Pod wiaduktem będzie też można wprowadzić ruch dwukierunkowy.

Łupaszki i Godlewskiego – na przemian

Oddalone od siebie o ok. 350 metrów wiadukty na Łupaszki Godlewskiego mają wzajemnie przejmować ruch samochodowy i pieszy. –Prace będą tam prowadzone na przemian. Kiedy jeden przejazd będzie całkowicie zamknięty dla pieszych i kierowców, a drugi będzie dostępny – zapowiada przedstawiciel wykonawcy. Również tam wąskie wiadukty pod torami zostaną poszerzone.

Przebudowa torów między Mydlnikami i Dworcem Towarowym zakończy się w połowie 2018 roku. Cała trasa między Krakowem a Katowicami będzie gotowa w 2020.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Bronowice
News will be here