Wawel, Rynek Główny i dorożki na sprzedaż

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Na 80. urodziny kultowej na całym świecie gry Monopoly, producent przygotował dobrze skrojoną akcję marketingową. Skorzysta na tym sam Kraków, bowiem nasze miasto i miejsca z nim związane znajdą się na planszy popularnej gry. Stolica Małopolski stanie się jedynym miastem w Polsce, które doczekało się swojej własnej edycji.

Gracze na pewno będą mogli „kupić” takie miejsca, jak Wawel, Rynek Główny, Sukiennice czy Planty. Jednak o tym, która lokalizacja będzie najdroższa, a która najtańsza zadecyduje głosowanie na oficjalnej stronie gry na Facebooku. Zamiast kolei, pojawią się najprawdopodobniej… dorożki, choć zgromadzone na Rynku Głównym dzieci podczas ogłaszania nowiny, domagały się metra i trolejbusów.

Miasto docenia starania producenta. – Szkoda tylko, że dopiero po 80 latach Kraków stanie się bohaterem gry – stwierdziła Katarzyna Gądek, zastępca dyrektora Wydziału Promocji i Turystyki UMK – Zachęcam mieszkańców, aby głosowali na miejsca. Bardzo podoba mi się pomysł dorożki, który wiąże się z jednym ze spotów promocyjnych – dodała.

„Ważny jest każdy turysta”

Zarówno Kraków, jak i producent Monopoly skorzystają na tej decyzji.  Na pewno sprzeda się więcej gier, a nasze miasto uzyska w ten sposób darmową reklamę. – Dla nas również turysta polski jest ważny. A jak rozwiną się losy gry, to nie wiadomo. To dobry początek, poczekajmy na pierwsze efekty – twierdzi Gądek.

Warto dodać, że z inicjatywą wyszła firma Parker Brothers. – To producent pojawił się w Krakowie, licząc na marketingowy sukces. Moim zdaniem to dobrze, bo dobre marki powinny się wspierać – dodaje urzędniczka. Specjalna edycja pojawi się w sklepach prawdopodobnie jesienią.