Wisła trzyma się podium, Cracovia trochę niżej

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Lipiec był czwartym kolejnym miesiącem, w którym Biała Gwiazda znalazła się na najniższym stopniu podium najbardziej medialnych klubów ekstraklasy. Siódme miejsce utrzymała Cracovia. Media nie zapomniały również o I-ligowej Garbarni.

Z raportu przygotowanego przez Press Service–Monitoring Mediów wynika, że niekwestionowanym liderem w mediach jest mistrz Polski Legia Warszawa. O zespole ze stolicy w lipcu ukazało się ponad 4600 publikacji. Drugi w zestawieniu jest Lech Poznań (ponad 2900 materiałów), a trzecia krakowska Wisła (ponad 2500). Siódmą lokatę w medialnym rankingu zajmuje Cracovia z niespełna 2000 publikacji, którą oprócz Legi, Lecha i Wisły wyprzedzają jeszcze Śląsk Wrocław, Górnik Zabrze i Lechia Gdańsk.

REKLAMA

Lato z zawirowaniami

„Z uwagi na to, że nowy sezon ruszył dopiero w drugiej połowie lipca, znaczna część materiałów medialnych zawierała obszerne analizy dotychczasowych osiągnięć poszczególnych klubów. Faworytami ekspertów były przede wszystkim dwie drużyny – Legia Warszawa i Lech Poznań” – zauważają autorzy raportu „Piłka w grze”.

Lipiec w krakowskich klubach ekstraklasy był bardzo gorący. Sympatycy Wisły żyli przede wszystkim problemami ze stadionem i zmianami w drużynie. Z kolei w kontekście Cracovii sporo materiałów dziennikarskich traktowało o konflikcie klubu z kapitanem drużyny, Miroslavem Covilą.

Debiut Garbarni

Raporty medialności klubów piłkarskich publikowane są od 2010 roku, więc najnowsza publikacja jest debiutem Garbarni Kraków, która po 44 latach wróciła na zaplecze ekstraklasy. O beniaminku I ligi w lipcu pojawiły się 603 publikacje, co lokuje go na siódmej pozycji w 18-zespołowej stawce. Najbardziej medialnym klubem był GKS Katowice.

REKLAMA
News will be here