Włosi ciągle walczą o przetarg na budowę drogi S7

fot. Archiwum

Wciąż ważą się losy przetargu na zaprojektowanie i budowę „krakowskiego” odcinka trasy S7, a więc od węzła w Nowej Hucie przez Wzgórza Krzesławickie i Mistrzejowice do Widomej. Odsunięta od postępowania włoska firma odwołała się od decyzji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i wczoraj usłyszała korzystne dla siebie rozstrzygnięcie.

O realizację zadania walczy firma Impresa Pizzarotti, która zaproponowała w przetargu najniższą cenę – ponad 1 mld 22 mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odrzuciła ją jako rażąco niską. Na początku marca ogłosiła wybór najkorzystniejszej oferty i wybrała drugą w kolejności – również włoską – firmę Salini. Zrobiła to już po pierwszym rozstrzygnięciu Krajowej Izby Odwoławczej, niekorzystnym dla Impresa Pizzarotti.

Odsunięta firma nie dała jednak za wygraną i ponownie znalazła powód do odwołania. W czwartek KIO podjęło decyzję – tym razem korzystną dla włoskiej firmy. – KIO nakazała GDDKiA unieważnienie decyzji o wyborze najkorzystniejszej oferty i powtórzenie badania i oceny ofert – mówi Magdalena Grabarczyk, wiceprezes KIO.

Jeszcze zdążymy

To oznacza już kolejne odsunięcie w czasie momentu podpisania ostatecznej umowy, co według optymistycznej wersji miało nastąpić jeszcze w lutym. Ministerstwo Infrastruktury zapowiada, że jeszcze zmieści się w założonym terminie, a więc w pierwszym półroczu tego roku. – Mamy nadzieję, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz potencjalni wykonawcy dojdą tutaj do porozumienia i że ten termin zostanie dotrzymany – komentuje Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.

Na branżowych forach sprawa budzi sporo kontrowersji, ponieważ firma Salini zdążyła już sobie wyrobić negatywną opinię na podstawie poprzednich kontraktów. Ma problemy z terminową realizacją prac m.in. na odcinku A1 z Częstochowy do Pyrzowic, S3 między Lubinem a Polkowicami czy na obwodnicy Marek w ramach drogi S8. Opóźnione są też prace prowadzone na realizowanym przez Salini odcinku Zakopianki. Z kolei Impresa Pizzarotti miała problemy z tempem prac i regulowaniem należności wobec podwykonawców na trasie S5 w rejonie Bydgoszczy.

Którędy

Nowy odcinek drogi ma się rozpoczynać na oddanym do użytku w ubiegłym roku węźle w Nowej Hucie. Pojedziemy nim na północ, wzdłuż ulicy Ujastek Mogilski. W rejonie ulic Łowińskiego i Darwina trasa skręci na północny zachód, łącząc się węzłem z ulicą Kocmyrzowską, i poprowadzi równolegle do torów kolejowych do węzła Mistrzejowice. Tam skręci na północ i, przez węzły Raciborowice i Łuczyce, doprowadzi do Widomej, gdzie połączy się z kolejnym odcinkiem trasy.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Mistrzejowice Wzgórza Krzesławickie Nowa Huta
comments powered by Disqus

Najnowsze wiadomości

Wczytaj więcej

Życie miasta

Komunikacja

Biznes

Sport

Kultura

Na sygnale