Zielony sponsoring w Krakowie

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Duże korporacje, ale również pojedyncze osoby pracują na to, jak wygląda i w przyszłości będzie wyglądać nasze miasto. W Krakowie funkcjonują zielone pakiety sponsorskie, które, według pracowników Zarządu Zieleni Miejskiej, w tym roku zanotowały tendencję wzrostową.

– Od początku działalności Zarządu Zieleni Miejskiej inicjatywy i zaangażowanie firm oraz pracowników w zrównoważony rozwój miasta są dla nas bardzo cenne – mówi Hubert Kacprzyk, główny specjalista grupy „Kraków w Zieleni”.

Coś za coś

Wiele firm ma wpisane w swoją działalność kwestie związane ze środowiskiem. Jedną z nich jest np. HSBC, która zapoczątkowała ten proces. – Pierwsza wspólna akcja zainspirowała nas do stworzenia pakietów sponsorskich, czegoś innowacyjnego, czym zaczęły interesować się również kolejne miasta w Polsce – stwierdza Kacprzyk.

Ale nie tylko holding finansowy włącza się w te działania. Można tu wymienić jeszcze Comarch, Arvato czy Akamai oraz cztery inny firmy, dzięki którym nazbierało się w sumie 50 tys. złotych. Pieniądze te zostały przeznaczone na kilka tysięcy sadzonek drzew czy obsadzanie ekranów akustycznych.

– Tego rodzaju współpraca ze sponsorami jest więc nie do przecenienia. Jeśli w sadzenie drzew czy krzewów są włączeni również pracownicy, to akcja tego rodzaju ma szereg zalet – mówi pracownik ZZM.

– Bardzo często pracownicy tych firm to krakowianie. Osiągamy więc to, co jest naszym celem – aktywizujemy społeczeństwo pokazując, jak ważne jest wspólne działanie. Do tego małymi krokami budujemy w społeczeństwie przekonanie, że od mieszkańców również sporo zależy, że mogą mieć realny wpływ na poprawę jakości oraz rozbudowę miejskich terenów zielonych – dodaje Kacprzyk.

Co z tego mają firmy? – Okazję do zorganizowania czegoś, co zintegruje pracowników, pozwoli spotkać się im na innej płaszczyźnie niż tylko służbowa. Jest to również za każdym razem pewnego rodzaju hortiterapia, podczas której, dając wkład w zrównoważony rozwój miasta, pracownicy robią coś, co ma również wymierne korzyści dla nich personalnie – uważa Hubert Kacprzyk.

Jest już 70 tysięcy

Jak się okazuje, po niecałych czterech miesiącach tego roku, firmy dalej chcą współpracować z ZZM. – Można więc śmiało powiedzieć, że w wielu przypadkach przerodziło się to już w stałą współpracę, co więcej – wzrosły również budżety przeznaczone na zielone inwestycje – mówi Kacprzyk.

Zielony budżet Krakowa został już zasilony kwotą blisko 70 tysięcy złotych. Wszystko wskazuje na to, że będzie on jeszcze większy.

comments powered by Disqus

Najnowsze wiadomości

Wczytaj więcej



Życie miasta

Komunikacja

Biznes

Sport

Kultura

Na sygnale