Zmiany na al. Andersa. Jest buspas i wyspy przy przejściach [ZDJĘCIA]

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

W ostatnim czasie na al. Andersa pojawiło się nowe oznakowanie, którego głównym zadaniem jest poprawa bezpieczeństwa pieszych. Teraz podobne zmiany wprowadzane są na ul. Meissnera.

To kontynuacja zmian wprowadzonych już w wielu punktach miasta, m.in. na ul. Marii Dąbrowskiej czy Wybickiego. Na celowniku są przede wszystkim te przejścia dla pieszych, gdzie piesi muszą pokonywać dwa lub więcej pasów w jednym kierunku bez sygnalizacji świetlnej. O szczegółach pisaliśmy TUTAJ.

Przeprowadzony w skali całego miasta audyt jednoznacznie wskazał te przejścia jako niebezpieczne i teraz stopniowo są one modyfikowane. W niektórych przypadkach polega to na ułożeniu pasów w taki sposób, by ruch na wprost odbywał się tylko jednym pasem i montażu azylu na drugim. W innych przypadkach, tam gdzie ruch dwoma pasami jest nieodzowny, wprowadzane są podobne rozwiązania, jak na ul. Armii Krajowej czy na Alejach – optyczne zwężenie pasów ruchu, montaż słupków przed przejściem, zastosowanie bardziej wyraźnego oznakowania.

Buspas w godzinach szczytu

Tak też stało się w ostatnim czasie na al. Andersa, łączącej plac Centralny, rondo Kocmyrzowskie, rondo Generała Maczka i al. Bora-Komorowskiego.

Różnica w porównaniu z ul. Marii Dąbrowskiej czy ul. Wybickiego jest taka, że zewnętrznego pasa nie przeznaczono pod miejsca parkingowe. W godzinach szczytu (6-10 i 14-18) na wyznaczonym fragmencie pojadą nim tylko autobusy, w pozostałych porach dnia będzie nadal dostępny dla kierowców.

Większość przejść została tylko doznakowana, ale zwężenia do jednego pasa należy się spodziewać w rejonie Biedronki na os. Strusia i sklepu Ludwik.

Teraz Meissnera

Obecnie prace prowadzone są na ul. Meissnera. Tam dużą zmianą będzie azyl w miejscu, w którym piesi pokonują obecnie trzy pasy ruchu. Wyspa pojawi się więc na środkowym pasie, umożliwiając pieszym przejście najpierw przez pas do jazdy na wprost, a potem przez pas do skrętu w lewo.

Niezależnie od opisanych tu zmian wprowadzane są rozwiązania dla rowerzystów. W pierwszej kolejności stało się tak na ul. Wielopole, w drugiej kolejności ekipy pojawiły się na ul. Grzegórzeckiej. Więcej o planowanych lokalizacjach piszemy TUTAJ.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Bieńczyce Nowa Huta
News will be here