Zmiany na Azorach. Mniej pasów, krótsze przejścia

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Na ulicy Weissa, w rejonie skrzyżowania z ul. Różyckiego, w najbliższym czasie pojawi się nowe oznakowanie. Zmieni się układ pasów, pojawią się miejscowe zwężenia i dodatkowe azyle na przejściach.

Celem tych zmian jest poprawa bezpieczeństwa ruchu, w tym poruszających się w tym rejonie pieszych. Nowa organizacja ruchu obejmie cały obszar od ul. Conrada do pętli autobusowej Azory, ale najwięcej zmieni się na skrzyżowaniu, na którym ulice Weissa i Różyckiego spotykają się z łącznicami prowadzącymi z i do ul. Conrada.

W tym miejscu obowiązuje ograniczenie prędkości do 40 km/h, ale szerokość jezdni zachęcała kierowców do rozpędzania się – np. na łącznicy prowadzącej z ul. Conrada, na której obowiązuje dużo wyższe ograniczenie. Skrzyżowanie stało się niedawno tematem znanego programu „Jedź bezpiecznie”.

Mniej pasów

W lutym prezydent zatwierdził projekt nowej organizacji ruchu, a teraz na miejscu rozpoczęły się już prace przy zmianie oznakowania. Jadąc łącznicą od strony ul. Conrada (od ronda Ofiar Katynia) będziemy mieć teraz do dyspozycji dwa, a nie trzy pasy jak dotychczas. Pas do skrętu w prawo pozostanie bez zmian, ale w lewo i na wprost pojedziemy z jednego pasa, a pozostała przestrzeń będzie wyłączona z ruchu.

Fragmentów wyłączonych z ruchu będzie najwięcej na ul. Weissa, przed tarczą skrzyżowania. W ten sposób wyłączony zostanie środkowy pas na jezdni w stronę osiedla i lewy pas na jezdni w stronę ul. Conrada. Na wyłączonych pasach pojawią się azyle dla pieszych. W ten sposób na żadnym z przejść dla pieszych nie trzeba będzie pokonywać równocześnie trzech pasów.

Mniej miejsca będą mieć też kierowcy wyjeżdżający z ul. Różyckiego – do tej pory na wylocie ulicy były dwa pasy, teraz będzie jeden.

Układ pasów będzie też skorygowany w rejonie samej pętli. Dzięki temu możliwe będzie wyznaczenie dwóch miejsc typu „Kiss &Ride” w niewielkiej odległości od przystanków.

Ma być bezpieczniej

Dyrektor Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu Łukasz Gryga zapewnia, że zmiany poprawią bezpieczeństwo wszystkich użytkowników, niezależnie czy poruszają się pieszo, rowerem czy samochodem. – Ze względu na rozległość skrzyżowania kierowcy musieli zwracać uwagę na zbyt wiele aspektów i mogło przez to dochodzić do niebezpiecznych sytuacji. Piesi zyskali bezpieczniejsze przejścia i nie muszą pokonywać już trzech pasów ruchu za jednym zamachem – tłumaczy Gryga.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Biały