Zmiany w ruchu w Zabierzowie. Kolej przebudowuje wiadukt

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Od dziś na ulicach Szkolnej i Kolejowej w Zabierzowie obowiązuje zmieniona organizacja ruchu, związana z przebudową linii kolejowej. Pierwotnie zmiany miały zostać wprowadzone pod koniec stycznia, ale ich wprowadzenie przesunięto, by przebudować fragment chodnika.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizują trzy wiadukty w Zabierzowie – przy ul. Kolejowej, Krakowskiej i Dębowej. Obiekty zapewnią sprawny ruch pociągów i lepszą komunikację drogową.

Wiadukt nad ul. Kolejową będzie podwyższony z 2,5 m do 4,5 m. Zostanie również poszerzony ponad dwukrotnie, tj. z 6 m do 13 m i umożliwi jazdę w obu kierunkach, po dwóch pasach ruchu. Do dyspozycji pieszych będzie też dwumetrowy chodnik.

Zmiany w organizacji ruchu

W trakcie realizacji inwestycji na trasie E30 Katowice - Kraków, ruch pociągów  jest utrzymany jednotorowo, dwukierunkowo. Dla wykonania prac, wyłączany jest jeden tor, wówczas pociągi kursują po sąsiednim.

Od 16 lutego wyłączona z ruchu jest ul. Szkolna na odcinku od skrzyżowania z ul. Myszala w kierunku wiaduktu. Wyłączony będzie też fragment ul. Kolejowej na odcinku od przejazdu kolejowo-drogowego (przy ul. Kolejowej) w stronę wiaduktu.

Utrzymany będzie dojazd do posesji. Ruch kołowy na ulicy Szkolnej, od skrzyżowania z drogą krajową (nr 79) do skrzyżowania z ul. Myszala (na wysokości boiska sportowego), odbywa się wahadłowo, z sygnalizacją świetlną. Komunikację samochodową i pieszą między południową a północną stroną linii kolejowej nadal zapewnia dodatkowy przejazd przez tory przy ul. Kolejowej.

Dla młodzieży szkolnej, w trakcie prac i wyłączenia z ruchu odcinka ul. Szkolnej i ul. Kolejowej, od 16 lutego jest dodatkowe przejście, dostępne od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni świątecznych), w godzinach od 7.00 do 21.00. Łączy ono skrzyżowanie  ulic: Szkolna/ Myszala z parkingiem przy urzędzie gminy.

Przebudowali chodnik

Zmiany w organizacji ruchu miały wejść w życie już 29 stycznia. Ostatecznie jednak zdecydowano się na wykonanie dodatkowych prac: przebudowę fragmentu chodnika, celem tymczasowego poszerzenia szerokości jezdni dla ruchu dwukierunkowego.

Do tego momentu wykonawca prowadził prace rozbiórkowe wiaduktu kolejowego w ul. Kolejowej oraz roboty ziemne i palowanie przy budowie muru oporowego biegnącego wzdłuż ul. Kolejowej. Po wprowadzeniu tymczasowej organizacji ruchu wykonawca rozpocznie prace związane z obniżeniem terenu przy obiekcie.

Zakończenie inwestycji na odcinku Krzeszowice - Kraków Mydlniki planowane jest pod koniec 2018 r. a zakończenie całej trasy Katowice – Kraków, w połowie 2020 r.

News will be here