Znamy wykonawcę linii tramwajowej do Górki Narodowej

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

ZIKiT wyłonił wykonawcę na opracowanie dokumentacji projektowej i budowę linii tramwajowej z osiedla Krowodrza Górka do Górki Narodowej. Koszt inwestycji wyniesie 326 mln 225 tys. zł. Przetarg wygrało konsorcjum Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR i Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK.

Podpisanie umowy ma nastąpić najwcześniej w kwietniu, po zakończeniu uprzedniej kontroli w Urzędzie Zamówień Publicznych. Tego typu procedura musi być zapewniona, ponieważ przekracza 20 mln euro.

Projekt, budowa, testy

Wykonawca będzie miał za zadanie wykonanie projektu inwestycji, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, budowę nowego odcinka linii tramwajowej wraz z układem drogowym oraz przeprowadzenie prób i testów na wybudowanej infrastrukturze. Pięciokilometrowa trasa zostanie poprowadzona przez osiedla Krowodrza Górka, Prądnik Biały, ul. Pachońskiego, ul. Bociana do Górki Narodowej.

Inwestycja obejmuje m.in. budowę i rozbudowę torowiska tramwajowego wraz z budową (przebudową) przystanków tramwajowych, peronów i zatok autobusowych oraz  budowę sieci trakcyjnej. W zakres prac wchodzi także przebudowa pętli tramwajowo - autobusowej Krowodrza Górka, budowa pętli tramwajowo - autobusowej Górka Narodowa z budynkiem dworcowym który będzie  harmonijnie połączony z zadaszeniem nad peronami autobusowymi, dojściem do budynku oraz strefą wejściową od strony peronów, a także budowa trzech parkingów w systemie „P&R": w rejonie pętli tramwajowej Krowodrza Górka, przy skrzyżowaniu z ul. Pachońskiego oraz przy pętli końcowej Górka Narodowa.

W ramach inwestycji zostanie także uruchomiony obszarowy system sterowania ruchem, który będzie odpowiadał za to, aby tramwaj miał pierwszeństwo na skrzyżowaniach.

Dobre wieści dla kierowców

W ramach zadania przebudowane zostaną ulice Pachońskiego, Siewna, Bociana oraz powstanie nowy odcinek drogi na osiedlu Górka Narodowa - od projektowanego skrzyżowania z ul. Banacha do al. 29 Listopada. Powstaną również o trzech parkingach P&R.

Rozbudowa układu drogowego to także budowa nowych obiektów inżynierskich, np. tunelu w ciągu ul. Opolskiej, estakady nad doliną Sudoł, kładki dla pieszych nad trasą KST (na wysokości ul. Szopkarzy i Danka), mostów na rzece Białucha i na potoku Bibiczanka oraz tunelu pod linią kolejową, którym poruszał będzie się nie tylko tramwaj, ale też rowerzyści i piesi.