Zwężenie pasów na Alejach i dodatkowe przejście

Aleje Trzech Wieszczów fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Prawdopodobnie od początku wakacji na Alejach Trzech Wieszczów dojdzie do zwężenia pasów ruchu. Wyznaczone będzie także przejście naziemne przy moście Dębnickim. Projekt nowej organizacji ruchu trafił już do uzgodnień z policją.

Najwcześniej za miesiąc mogą pojawić się zmiany w organizacji ruchu na Alejach Trzech Wieszczów. Miejscy urzędnicy przesłali do krakowskiej drogówki projekt malowania pasów ruchu. – Tak duża zmiana w ruchu musi być dobrze przygotowana logistycznie – informuje Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Co znalazło się w nowej organizacji ruchu? Na całej długości Alej pasy dla samochodów mają mieć po trzy metry szerokości (teraz na niektórych odcinkach było po 3,5 metra). – Wyraziłem zgodę na zawężenie pasów ruchów dla komunikacji indywidualnej, więc będzie to wykonane – mówi w rozmowie z LoveKraków.pl Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent Krakowa ds. inwestycji. Zmiana wymuszona jest koniecznością poszerzenia buspasów.

Nowe przejście naziemne

Zawężenie pasów ruchów nie oznacza tylko nowego malowania na drodze, ale również modyfikację w sygnalizacji ulicznej. Pojawi się m. in. tymczasowy sygnalizator dla pieszych tuż przy samym moście Dębnickim. – Będzie naziemne przejście przy Jubilacie, to już jest postanowione. Jest takie rozwiązanie w projekcie przekazanym policji – deklaruje zastępca Jacka Majchrowskiego.

Nowe przejście dla pieszych będzie wiązało się z likwidacją jednego z dwóch prawoskrętów z ulicy Kościuszki na most Dębnicki. Wojciech Wojtowicz, radny Platformy Obywatelskiej uważa, że takie rozwiązanie nie jest złe. – Myślę, że kierowcy poradzą sobie, jeśli będą mieli do dyspozycji tylko jeden skręt. Jestem za tym, aby zapewnić większy komfort pieszym – komentuje.

Samorządowiec proponuje, aby pracownicy miejskiej jednostki spróbowali zintegrować sygnalizację świetlną na ulicy. – Warto zrobić test i sprawdzić, czy w godzinach największego natężenia ruchu z Salwatora nie dokonać korekt i umożliwić większą przepustowość – dodaje Wojtowicz.

Jeszcze nie teraz strefa 50 km/h

Dodatkowo urzędnicy ZIKiT chcieli ograniczyć prędkość do 50 km/h na Alejach. Jednak, jak nieoficjalnie słyszymy, plany pokrzyżowali niektórzy radni miejscy. Nie byliby w stanie zaakceptować znaków redukujących o 20 km/h szybkość na drugiej obwodnicy Krakowa. – Hipotetycznie mamy założenie, aby zredukować tam prędkość. Na razie nie uzgadniałem tzw. tempa 50 – podkreśla wiceprezydent.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Zwierzyniec
comments powered by Disqus

Najnowsze wiadomości

Wczytaj więcej



Życie miasta

Komunikacja

Biznes

Sport

Kultura

Na sygnale