Aż dziesięciu wykonawców chce zbudować obwodnicę Oświęcimia

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Oczekiwana od lat budowa obwodnicy Oświęcimia jest już coraz bliżej. Pod koniec ubiegłego tygodnia okazało się, że aż dziesięć firm i konsorcjów stanęło do przetargu, a oferowane kwoty mieszczą się w planowanym budżecie.

Obwodnica Oświęcimia powstanie w ramach budowy drogi ekspresowej S1 Kosztowy – Bielsko-Biała. Będzie przebiegać w nowym śladzie i łączyć się z istniejącą drogą krajową nr 44.

W ramach tej inwestycji powstanie 9-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi. Trzeba będzie też zbudować m.in. wiadukt kolejowy i trzy mosty: na Wiśle, Sole i Młynówce.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad miała na ten cel zarezerwowane ponad 650 milionów złotych. Aż osiem z dziesięciu złożonych ofert mieści się w tym budżecie. – Rozpoczynamy sprawdzanie i analizowanie złożonych dokumentów – mówi Iwona Mikrut z małopolskiego oddziału dyrekcji.

Łącznie cztery odcinki

Obwodnica Oświęcimia, o której teraz mowa, to część większej całości. Wcześniej GDDKiA rozpisała przetargi na trzy inne odcinki drogi S1: Kosztowy II-Oświęcim, Oświęcim-Dankowice i Dankowice-Suchy Potok (zobacz mapę).

GDDKiA, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, planuje podpisać umowy z wykonawcami tych trzech odcinków w kwietniu. Ale termin realizacji wszystkich czterech zdążył się już wydłużyć od grudnia, kiedy informowaliśmy o tym po raz ostatni. Wówczas prace zapowiadano na lata 2021–2023, w najnowszym kalendarium jest już mowa o latach 2021–2024.

News will be here