Po skargach mieszkańców na zachowania kierowców w rejonie rynku Dębnickiego miasto planuje zmiany w organizacji ruchu.
Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu jest w trakcie przygotowywania projektu zmian, które zostaną wprowadzone na ulicach Madalińskiego i Barskiej oraz w rejonie samego rynku Dębnickiego. Ich celem jest poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, a ma na to wpłynąć fizyczne ograniczenie prędkości samochodów.
Bezpieczniej na przejściu
Na razie urzędnicy informują tylko o jednej ze zmian. Pojawi się ona przy przejściu dla pieszych na ul. Madalińskiego, tuż po zjeździe z mostu Dębnickiego. Jezdnia zostanie w tym miejscu zwężona do szerokości 3,5 m i odpowiednio oznakowana, z wykorzystaniem azylu dla pieszych. Chodzi o to, by ograniczyć obecny problem wjeżdżania w tę ulicę ze zbyt dużą prędkością.
– Dodatkowo na dalszym odcinku ulicy planowane jest wprowadzenie kontrapasa rowerowego oraz powierzchni wyłączonych z ruchu, które fizycznie zawężą szerokość pasa jezdni do 3 m i ograniczą nielegalne parkowanie w rejonie skrzyżowań – zapowiada Michał Mikołajczyk, zastępca dyrektora wydziału.
Pozostałe zmiany są jeszcze na etapie opinii i uzgodnień, a urzędnicy nie podają szczegółów. Zapowiadają, że po ich wprowadzeniu będą prowadzić obserwacje i nie wykluczają kolejnych kroków.
Więcej kontroli
Policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego, którzy współpracują z miastem przy przygotowywaniu i opiniowaniu takich zmian, podają, że w rejonie rynku Dębnickiego, na przedłużeniu ul. Tynieckiej, rozważane są też progi zwalniające i szykany.
Drogówka w ostatnim czasie częściej pojawia się w tym rejonie. Sprawdza m.in., czy kierowcy stosują się do strefy ograniczonej prędkości.