Jeden tor gotowy, teraz czas na drugi [ZDJĘCIA]

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Już tylko kilka dni pozostało do momentu, kiedy pasażerowie jeżdżący pociągami przez Bronowice odczują wyraźną zmianę. Pociągi po raz pierwszy pojadą po nowym torze, budowanym przez ostatnie miesiące. To oznacza, że robotnicy będą mogli się przenieść na południową stronę linii kolejowej – rozebrać stary tor i części wiaduktów, po czym dobudować wszystkie brakujące elementy.

W piątek dziennikarze mieli okazję po raz pierwszy zobaczyć gotowy peron na stacji Kraków Mydlniki. Zostanie on w czwartek 26 kwietnia udostępniony pasażerom. To jedno z miejsc na przebudowywanej trasie, gdzie zmieniło się najwięcej: zmienił się układ torów i peronów, a dotychczasowa kładka zostanie zastąpiona przez przejście podziemne. Będzie nim można dojść także na drugi peron, który jest dopiero w budowie.

Od stacji, po północnej stronie torów, poprowadzona zostanie nowa droga, która będzie prowadzić aż do ulicy Zielony Most. Z kolei po południowej stronie, wykonawca dobuduje na brakującym odcinku tor do Balic, co nie zostało zrobione podczas wcześniejszej inwestycji.

Powtórka ze zmian w ruchu

Oddanie do użytku nowego toru oznacza kolejne zmiany w organizacji ruchu na ulicach przecinających tory. Tym razem utrudnienia będą o tyle mniejsze, że wiadukt nad ulicą Armii Krajowej został już wybudowany w całości i zwężenia czy zamknięcia nie są tam już planowane. Inaczej będzie natomiast na ulicach Zielony Most, Łupaszki i Godlewskiego. Trzeba tam powtórzyć te same prace, które były wykonywane wcześniej – wyburzyć konstrukcje starych wiaduktów i dobudować nowe. Nie obejdzie się więc bez zamknięć – czasem całkowitych, czasem tylko dla ruchu samochodów.

– Ulice Łupaszki i Godlewskiego będziemy zamykać naprzemiennie, żeby zapewnić możliwość przejazdu. Ulica Zielony Most, podobnie jak w pierwszym etapie prac, zostanie zamknięta na okres trzech i pół miesiąca. Rozbiórkę chcemy zacząć 21 maja – zapowiada Mateusz Wanat z PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Główne prace w tym roku

PLK deklarują, że większość prac zostanie zakończonych jeszcze w tym roku. Gotowe będą np. perony przystanku Kraków Bronowice, zapewniona ma być pełna przepustowość na całym odcinku. W listopadzie oddany zostanie do użytku tunel w ciągu ulicy Rydla, który pozwoli bezkolizyjnie przedostać się na drugą stronę torów.

Dłużej potrwają np. prace przy przejściu podziemnym na przystanku Kraków Bronowice. Krakowski odcinek, między Dworcem Towarowym a Mydlnikami, ma być w całości gotowy na wiosnę 2019 roku. Cała linia do Katowic zostanie natomiast oddana do użytku w 2020 roku. Podróż będzie trwała około godziny.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Bronowice