Kolejny obywatelski projekt. Tym razem dotyczy straży miejskiej

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Jak można poprawić efektywność strażników miejskich? Grupa obywateli zaproponowała, by powstał specjalny wydział do internetowych zgłoszeń mieszkańców. W jakim celu?

Projekt obywatelski zakłada utworzenie wydziału, który ma się zajmować zgłoszeniami wysyłanymi do straży miejskiej za pomocą strony internetowej, mailowo lub za pośrednictwem aplikacji. Informacje te powinny dotyczyć łamania prawa o ruchu drogowym pozostającym w kompetencjach straży miejskiej.

Pomysł zakłada również automatyzacje czynności. Chodzi o – jak widniej w projekcie – „wskazywanie dokładnego miejsca na podstawie danych GPS ze zdjęcia, automatyczne zaciąganie danych sprawcy, automatyczne generowanie raportu oraz automatyczne wysyłanie powiadomienia do sprawcy i zgłaszającego”. Obsługą tego typu zgłoszeń mieliby się zajmować mundurowi, którzy pracowaliby jedynie w siedzibie straży miejskiej. Pozwoliłoby to na zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami.

Prognozowany wzrost dochodów miałby być przeznaczony na budowę parkingów, oznakowanie miasta czy też wzrost wynagrodzenia dla strażników miejskich.

– Znaczne zwiększenie liczby interwencji przy jednoczesnym znacznym spadku ich kosztu liczonego zarówno w złotówkach, jak i w roboczogodzinach. Wprowadzenie nowego wydziału do Internetowej Obsługi Zgłoszeń Mieszkańców ma na celu zwiększenie efektywności w rozwiązywaniu problemów zgłaszanych przez mieszkańców – przekonują projektodawcy.

Jak na razie projekt został podpisany przez 100 osób.