W czerwcu do portu lotniczego w Balicach wrócili pasażerowie. Z usług lotniska skorzystało 14 398 podróżnych, o 98 procent mniej niż rok wcześniej.
Łącznie od początku 2020 roku obsłużono 1 549 062 pasażerów czyli o 2,258 mln mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
– Czerwiec to miesiąc, gdy Kraków Airport mozolnie, ale konsekwentnie odbudowuje się po 2,5 miesięcznym zamknięciu. Z każdym dniem zaczęło się pojawiać coraz więcej pasażerów. Podróżujący ze zrozumieniem przyjmują nowe standardy sanitarne wprowadzone w trosce o ich bezpieczeństwo i komfort – mówi Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.
W czerwcu na krakowskie lotnisko powróciło także połączenia KLM. Najbliższy piątek to także inauguracja oczekiwanego połączenia z/ do lotniska Charles de Gaulle w Paryżu, tym samym na krakowskim lotnisku o 11:20 powitają nowego przewoźnika – Air France.
1 czerwca wznowione zostały krajowe połączenia lotnicze. Wróciły codzienny rejsy do/z Warszawy i Gdańska i loty między stolicą Małopolski a portem Olsztyn Mazury. Później zaczęły wraca kieruneki międzynarodowe obsługiwane przez Lufthansę,Wizzair i Ryanair. W lipcu i sierpniu pasażerowie będą mogli skorzystać aż z 11 tras, w tym 10 nowości, miedzy innymi do: Rzymu-Fiumicino, Kalamaty, Kawali,Barcelony, Zadaru, Chanii, Dubrownika, Salonik, a także na Santorini, Korfu, Zakynthos. W tej ofercie tylko Dubrownik był już w siatce połączeń Kraków Airport. Hiszpania, Grecja czy Włochy zawsze cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród pasażerów wybierających Kraków Airport.
Z Balic można się również dostać do Wielkiej Brytanii – między innymi do Londynu, Glasgow, Birmingham, Edynburga i polecieć na Ukrainę do Kijowa.
Obostrzenia
W ciągu tych pierwszych tygodni funkcjonowania „odmrożonej” siatki połączeń użytkownicy lotniska zobowiązani są do noszenia maseczek, trzymania dystansu sanitarnego. Ogólnie dostępnie są środki do dezynfekcji rąk. Dodatkowo dezynfekowany jest terminal, łącznie z przystankiem kolejowym.
Kraków Airport jako pierwszy port lotniczy w Polsce podpisał deklarację „Aviation Industry Charter for COVID-19”, zainicjowaną i przygotowaną przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).