Kraków oczami obcokrajowców. Nowa kampania promująca miasto

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Stories|50–20 to cykl filmów prezentujących stolicę Małopolski z perspektywy ekspatów. Bohaterami kampanii są przybysze z różnych zakątków świata, m.in. z Wenezueli, Kanady, Australii, Indii czy Turcji.

Celem akcji, przygotowanej przez miejską spółkę Kraków5020, jest pokazanie, iż nasze miasto to nie tylko popularny kierunek turystyczny, ale także atrakcyjne miejsce do życia, kształcenia się czy rozwijania kariery zawodowej.

– Chcemy podkreślić, że Kraków jest naprawdę dobrym miejscem na biznes. To miasto startupów, w którym powstają setki nowych pomysłów. A jednocześnie miasto, w którym stacjonuje wiele dużych firm, czyli potencjalnych inwestorów. Dlatego mówimy wprost: zobacz, tu naprawdę można się rozwijać i warto zostać na dłużej – twierdzi Izabela Błaszczyk, prezeska Kraków5020.

„W Krakowie czuję się jak w domu”

Co sprawiło, że pokonali tysiące kilometrów, by dotrzeć do Krakowa? Skąd są i czym się zajmują? Jak oceniają stolicę Małopolski? Na te pytanie znajdziemy odpowiedź w 10 filmach prezentujących historie ekspatów.

– W Polsce, a zwłaszcza w Krakowie, czuję się jak w domu. To jest mój dom. Kiedy wracam do Kanady, mam wrażenie, jakbym jechał na wycieczkę. Tęsknię za domem i chcę wracać. Takie właśnie są moje odczucia odnośnie Polski i Krakowa – mówi w jednym z filmów Ericsson Sing, obywatel Kanady.

Jak wskazuje raport „Ekspaci w Krakowie” opracowany przez Obserwatorium Wielokulturowości i Migracji, stolica Małopolski jest atrakcyjnym miejscem do pracy i mieszkania dla wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Działa tu wiele dużych, międzynarodowych firm, a sam Kraków określany jest miastem startupów.

Kampania Stories |50–20 pokazuje różnorodność środowiska krakowskich ekspatów, którzy wzbogacają miasto nie tylko pod względem językowym, ale przede wszystkim kulturowym czy biznesowym.

Historie zagranicznych przybyszów można śledzić TUTAJ.

News will be here