KRK jest passé

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Kolorowe logo KRK nie jest już używane na materiałach promocyjnych i stronach internetowych Krakowa. Znak graficzny został maksymalnie uproszczony. Od teraz na plakatach czy ulotkach będziemy widywać: „KRAKÓW” i rolę miasta w danym wydarzeniu.

– Głównymi powodami zmiany sytemu identyfikacji wizualnej miasta była potrzeba odświeżenia obowiązujących standardów projektowania miejskich materiałów promocyjnych oraz zwiększenie poziomu ich czytelności – tłumaczy dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki, Rafał Perłowski.

Dyrektor tłumaczy, że zmiana identyfikacji wizualnej wynika z aktualnych trendów, które polegają na uproszczeniu przekazu reklamowego. – Zmiana ta wpływa dodatkowo na wyeksponowanie nazwy miasta w materiałach informacyjno-promocyjnych – twierdzi Perłowski. Warto również nadmienić, że znak towarowy Gminy Miejskiej Kraków „KRAKÓW krakow.pl” nie uległ zmianie.

Od teraz po znaku dowiemy się, jaki udział Kraków ma w danym przedsięwzięciu. Czy jest to „Miasto Gospodarz”, „Miasto Organizator”, „Współorganizator”, czy wydarzenie współfinansuje.

Decyzja wiceprezydenta

O wprowadzeniu KRK zdecydowała była wiceprezydent ds. kultury Magdalena Sroka. 15 marca obecny wiceprezydent Andrzej Kulig skierował do wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa i miejskich jednostek organizacyjnych prośbę o stosowanie nowego systemu identyfikacji wizualnej.

Co ciekawe, kilkanaście dni wcześniej, prezydent Jacek Majchrowski wydał rozporządzenie dotyczące tego, jak mają wyglądać miejskie wortale internetowe. Wszystko na bazie nieobowiązującej już identyfikacji wizualnej.

News will be here