Przy okazji kończącego się remontu bocznej ulicy drogowcy wprowadzą także niewielką, ale istotną zmianę na ul. Powstańców Wielkopolskich.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa kończy właśnie remont ul. Krzywda, pomiędzy ul. Strycharską a ul. Powstańców Wielkopolskich. Prace rozpoczęły się na początku kwietnia i objęły m.in. remont chodników, a na koniec tygodnia zapowiedziano roboty asfaltowe.
Komunikaty miasta nie ujęły jednego istotnego szczegółu. Z ul. Powstańców Wielkopolskich, która stanowi fragment II obwodnicy miasta, zniknie niewielka wysepka u wylotu ul. Krzywda, która do tej pory zawężała przekrój głównego ciągu drogi. Wyznaczony był tu krótki fragment pasa do skrętu w prawo, a do jazdy na wprost pozostawały dwa pasy.
Przed skrzyżowaniem ul. Powstańców Wielkopolskich, Kuklińskiego, Nowohuckiej i Klimeckiego każdego dnia tworzą się duże korki, a wysepka była jednym z elementów, które negatywnie wpływały tu na płynność ruchu, co ma znaczenie nie tylko dla kierowców, ale też dla pasażerów kursujących tędy linii autobusowych, w tym tak istotnych jak 174 z Kurdwanowa do Kombinatu, 178 z Łagiewnik do Mistrzejowic czy przyspieszonej 578 z Czerwonych Maków do Mistrzejowic. Usunięcie tego elementu pozwoli w innych sposób wyznaczyć pasy ruchu na odcinku prowadzącym do skrzyżowania, z uwzględnieniem ułatwienia dla autobusów.
Druga korekta czeka
Jak dowiedzieliśmy się w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa, realizacji ma się doczekać jeszcze jedna zmiana – pozornie jeszcze bardziej kosmetyczna, ale dająca szansę na dużą poprawę. Chodzi o miejsce ok. 120 m przed wspomnianą wysepką, gdzie kończy się pas do włączania się do ruchu dla kierowców wyjeżdżających z centrum handlowego.
To punkt, w którym wszyscy kierowcy, którzy chcą dojechać do skrzyżowania, muszą na krótkim odcinku zmieścić się na jednym pasie. Generuje to wiele problemów: w godzinach zwiększonego ruchu kierowcy próbują wciskać się tam na różne sposoby, często blokując przy okazji pas prowadzący na estakadę.
W planie jest niewielkie poszerzenie jezdni na łuku i związane z tym przesunięcie chodnika, co pozwoli niewielkim kosztem wyznaczyć tutaj dodatkowy pas. Prace ma wykonać deweloper w ramach umowy z miastem, nie ma jednak wyznaczonego terminu. Z jednej strony taka zmiana mogłaby usprawnić ruch na II obwodnicy, która jest obecnie dodatkowo obciążona ruchem w związku z remontem mostu Grunwaldzkiego. Z drugiej strony – początkowy okres remontu nie byłby dobrym terminem do rozpoczynania robót w tym miejscu.