Nowosądecki tramwaj jeszcze trochę pojeździ, później „pójdzie na żyletki”

Tramwaj Nevelo, który został skonstruowany przez nowosądecką firmę Newag, został wysoko oceniony przez motorniczych MPK. Również pasażerowie twierdzą, że jest on wygodny i dobrze się sprawdza. Krakowski przewoźnik będzie korzystać z niego do 27 września.

Motorniczowie twierdzą, że tramwaj bardzo dobrze się prowadzi. Z ankiet jakie zrobiło MPK wynika, że pasażerowie też raczej lubią ten pojazd – mówi Urszula Makosz, menedżer ds. PR firmy Newag.

Potwierdza to Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK. – Opinie motorniczych dotyczące wagonu są pozytywne. Jeżeli chodzi o uwagi pasażerów, to do MPK trafiają zarówno pozytywne jak i negatywne opinie – twierdzi Gancarczyk.

Wśród wad, pasażerowie wymieniają niezbyt korzystne ułożenie foteli i przestrzenie, w których ich brakuje, nietypowe zachowanie wózków podczas przejazdu tramwajów na łukach – wózki wychodzą poza obszar ścian bocznych wagonu, czy większą niż w krakowskich niskopodłogowych tramwajach odległość podłogi wagonu od krawędzi peronów przystankowych, co jest efektem podcięcia ścian bocznych tramwaju – wylicza rzecznik MPK. Wśród pozytywów znalazła się klimatyzacja, bowiem to jedyny tramwaj z wyposażony w taki system chłodzenia kursujący na linii numer 8.

Co się stanie z tramwajem, gdy skończą się testy? – Ten model jest prototypem dofinansowanym przez CBiR, dlatego nie możemy go ani sprzedać, ani wynająć. Może jeździć wyłącznie na testach i być tramwajem „doświadczalnym” – tłumaczy przedstawicielka nowosądeckiej firmy. – Chcemy go testować w innych miastach, bo co miasto, to inna infrastruktura. A potem pójdzie na „żyletki” – dodaje.

Ostatnimi czasy, MPK ogłosiło przetarg na 36 nowych tramwajów. Jednak firma z Nowego Sącza nie zamierza stawać do przetargu. – Niestety, nie mamy odpowiedniego doświadczenia ani referencji żeby wystartować w tym przetargu – mówi Urszula Makosz.

fot. Newag SA

News will be here