Nowy peron i tory na stacji Mydlniki [ZDJĘCIA]

fot. PKP PLK

W kwietniu na stacji Kraków Mydlniki oddany został do użytku pierwszy z przebudowanych peronów. Teraz to jedno z miejsc, gdzie koncentrują się prace przy modernizacji linii biegnącej przez Bronowice. Powstaje tam drugi peron i przejście podziemne, a priorytetem kolejarzy jest obecnie uruchomienie drugiego toru między Zabierzowem i Łobzowem.

Mydlniki to jedno z istotnych miejsc na kolejowej mapie Krakowa. Choćby dlatego, że tuż obok rozwidlają się tory biegnące w stronę Katowic i te prowadzące do lotniska. Między innymi z powodu rozbudowy linii do Kraków Airport (na brakujących odcinkach dobudowywany jest drugi tor) wyburzony został dawny budynek nastawni, a zamiast niego wybudowano nowy, bliżej peronów.

Z krajobrazu stacji już jakiś czas temu zniknęła dawna kładka. Pasażerowie będą do nowych peronów dochodzić przejściem podziemnym, które jest właśnie przedłużane. Ponad poziomem peronów widać wyraźnie konstrukcję szybów windowych. Osoby z niepełnosprawnościami będą więc mogły o wiele łatwiej skorzystać ze stacji, niż dotychczas.

Drugi peron, drugi tor

W pobliżu powstaje drugi wyspowy peron. Niedawno zamontowana została na nim konstrukcja wiaty, wykonawca układa też już docelową nawierzchnię. Prace prowadzone są również na samych torach. Na miejscu można zobaczyć specjalistyczny sprzęt do podbijania torowiska, montowane są też elementy sieci trakcyjnej.

Cel jest taki, by w możliwie szybkim terminie oddać do użytku drugi tor na odcinku pomiędzy Zabierzowem a Łobzowem. Na razie pociągi muszą tędy kursować tylko jednym torem, co znacząco utrudnia prowadzenie ruchu i wymusza m.in. wprowadzanie komunikacji zastępczej dla niektórych kursów.

Kraków Mydlniki Wapiennik – perony gotowe

Ponad kilometr dalej na zachód od stacji w Mydlnikach trwa modernizacja mniejszego przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik. W tym przypadku prace przy infrastrukturze dla pasażerów zostały już zakończone. – Wykonawca kilka tygodni temu skończył budować i wyposażać dwa perony – mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – Do zakończenia robót w tym miejscu zostało wykonanie ostatniego z dwóch torów. Intensywne prace postępują codziennie – zapewnia. Kraków Mydlniki Wapiennik będzie ważnym przystankiem szczególnie dla mieszkańców Rząski. W przyszłości samorząd planuje rozbudować ul. Brzezińskiego, prowadzącą na przystanek. Powstaną miejsca parkingowe i pętla autobusowa.

Koniec coraz bliżej

Wszystkie prace na odcinku biegnącym przez Bronowice mają się zakończyć w połowie przyszłego roku. Wtedy też gotowy będzie nowy przystanek Kraków Bronowice, który ma się stać elementem dużego centrum przesiadkowego między różnymi formami transportu.

Zgodnie z zapowiedziami PLK, w najbliższym czasie zakończą się utrudnienia dla kierowców na ulicy Zielony Most.

Obok linii kolejowej powstaje natomiast nowy odcinek ulicy Wieniawy-Długoszowskiego. Będzie nią można dojechać od stacji Mydlniki aż do ulicy Zielony Most. Na części odcinka położona już została docelowa nawierzchnia. Do wykonania zostały jeszcze chodniki i nowe oświetlenie. – Te prace realizowane będą w pierwszej połowie 2019 roku – deklaruje przedstawiciel spółki kolejowej.

Zmiany po drugiej stronie Wisły

Na najbliższy tydzień kolejarze planują zmianę w organizacji ruchu w innej części miasta. Chodzi o wiadukt nad ul. Powstańców Wielkopolskich, po zjeździe z estakady Obrońców Lwowa.  – Przekrój jezdni przy obiekcie zostanie zwężony. Dla kierowców dostępne będą dwa pasy ruchu. Taka organizacja ruchu potrwa do soboty 27 października – zapowiada Hamarnik.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Bronowice