Nowy przetarg na wiadukt między os. Piastów a Batowicami. Tym razem większe szanse

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl, Archiwum

Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego szuka firmy, która zbuduje nowy wiadukt nad torami kolejowymi na przedłużeniu ul. Piasta Kołodzieja. Inwestycja zyskała w minionym roku rządowe wsparcie, co zwiększa szanse na to, że tym razem przetarg zakończy się rozstrzygnięciem.

Wiadukt ma być przedłużeniem ulicy Piasta Kołodzieja. To inwestycja ważna przede wszystkim dla gminy Zielonki, ponieważ ułatwi wjazd do Krakowa od strony Batowic (dziś przez tory przejeżdża się starym, wąskim wiaduktem, który jest już w bardzo złym stanie technicznym). Dla mieszkańców Krakowa istotne jest z kolei to, że wiadukt ma stanowić połączenie z planowanym w pobliżu węzłem północnej obwodnicy.

Na rządowej liście

Dwa pierwsze przetargi, rozpisywane jeszcze przez gminę Zielonki, zakończyły się niepowodzeniem – składane oferty były o wiele wyższe, niż kwota zakładana w budżecie. W sierpniu informowaliśmy o zwrocie akcji w tej sprawie: inwestycja zyskała dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych.

Głównym inwestorem jest teraz Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego, ale zakres inwestycji się nie zmienił. Oprócz samego wiaduktu powstanie też cały układ drogowy łączący nowy obiekt z istniejącymi drogami, zarówno po stronie Krakowa, jak i Batowic oraz Dziekanowic. W tym zakresie mieszczą się m.in. trzy ronda.

Powinno wystarczyć

– Zgodnie z umową podpisaną z urzędem wojewódzkim, zakończenie realizacji jest przewidziane do końca 2021 roku – informuje Janusz Kukuła z ZDPK. Jak mówi, dofinansowanie projektu daje duże prawdopodobieństwo, że tym razem się uda. – Środki są zapewnione w większej wysokości, niż dotychczas. Inwestycja jest wyceniana na ok. 40 milionów złotych, otrzymaliśmy 29 milionów dofinansowania.

Dla porównania, w poprzednim przetargu budżet opiewał na 19 milionów złotych, a składane oferty przekraczały 31 milionów.

Oferty można składać do 22 stycznia.

Część większej całości

Radny miejski Michał Drewnicki, że budowa wiaduktu, w połączeniu z innymi planowanymi w tym rejonie inwestycjami, będzie elementem dużej komunikacyjnej zmiany. – Wiadukt będzie częścią nowego centrum transportowego Nowej Huty: razem z przedłużoną linią tramwajową, budową parkingu P&R, przystanku kolei aglomeracyjnej i okolicznym węzłem północnej obwodnicy i S7. Może zrewolucjonizować transport w dzielnicy – ocenia radny.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Mistrzejowice