Plaza wykluczona. „W Krakowie jest miejsce tylko dla jednego centrum outletowego”

Na zdjęciu: ul. Nowohucka, na obszarze po lewej stronie jezdni powstanie outlet fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Galeria Plaza miała zostać przekształcona na centrum outletowe (Fashion Outlet Kraków) już w 2018 roku, tego planu nie udało się zrealizować. Nowy termin zakończenia prac i otwarcia centrum zaplanowano na jesień 2019 roku. Ten projekt również nie doszedł do skutku. Dlaczego?

Pojawiła się konkurencja na rynku w postaci centrum Cracovia Outlet realizowanego na terenie pomiędzy ulicą Nowohucką a Galicyjską, nieopodal marketu Selgros i w sąsiedztwie hali targowej Expo Kraków.

W listopadzie 2019 roku, kiedy to już nowe centrum outletowe w galerii Plaza powinno funkcjonować, inwestor outletu doprowadził do porozumienia z konkurencją. – Doszliśmy do wniosku, że w Krakowie jest miejsce tylko dla jednego centrum outletowego z kategorii fashion & lifestyle i należy podjąć decyzję o wyborze najlepszej lokalizacji – mówił Stefan Aumann, dyrektor zarządzający w spółce Peakside Capital, mającej zrealizować Fashion Outlet Kraków.

– Konkurencja na rynku centrów handlowych i wyprzedażowych w Polsce jest naprawdę bardzo duża. Wychodząc z tego założenia, uznaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie realizacja przez nasze spółki jednego centrum outletowego w Krakowie. Chcemy wykorzystać know-how i doświadczenie obydwu firm – dodał Krzysztof Gaczorek, prezes KG Group, deweloper centrum Cracovia Outlet.

W wyniku współpracy inwestorów zrezygnowano z projektu centrum outletowego w galerii Plaza. Deweloperzy połączyli siły, aby wspólnie zrealizować Cracovia Outlet. W marcu tego roku KG Group jednak zmieniło koncepcję, projekt architektoniczny i nazwę przyszłego centrum na Designer Outlet Kraków, którego otwarcie zaplanowano na początek 2022 roku.

Outlet przy Nowohuckiej

Plany zakładają powstanie centrum wyprzedażowego (Designer Outlet Kraków) na pięciu działkach o łącznej powierzchni blisko 80 tys. mkw. za maksymalnie 18 miesięcy. Pozwolenie na budowę miasto wydało 17 lutego. Poza ogrodzeniem terenu do tej pory pracy nad budową centrum nie rozpoczęto.

Powierzchnia przyszłego centrum outletowego będzie liczyć 20 tys. mkw., na której będzie działać 120 sklepów odzieżowych proponujących 30–70 proc. zniżki w stosunku do sugerowanej ceny detalicznej, przez cały rok, jak informuje inwestor. Poza tym w obiekcie ma działać sześć kawiarni i restauracji. W ramach inwestycji powstanie 2000 miejsc parkingowych zarówno podziemnych, jak i naziemnych. Dojazd do outletu będzie możliwy od ulicy Nowohuckiej oraz Galicyjskiej.

KG Group nie na darmo wybrało właśnie to miejsce na lokalizację outletu. Opierając się na badaniach GfK, strefa odziaływania centrum to blisko 4,9 miliona mieszkańców oddalonych o 90 minut od obiektu, 1,67 miliona o 60 minut i prawie 900 tysięcy mieszkańców oddalonych o 30 minut. Ponadto inwestor przytacza potencjał turystyczny Krakowa, jako jedną z grup docelowych przyszłego centrum wyprzedażowego. 14 milionów turystów w 2019 roku, którzy podczas pobytu w Krakowie wydali 7,5 miliarda złotych.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Czyżyny
News will be here