Pasażerowie skorzystali z niemal 3,5 tysiąca pociągów, kursujących od grudnia do lutego do Zakopanego. 24 lutego budowlańcy wracają do prac na torach kolejowej „zakopianki”.
Od 21 grudnia do 20 lutego z kolejowej trasy do zimowej stolicy Polski skorzystali pasażerowie niemal 3,5 tys. pociągów. W tym czasie na linii prowadzone były tylko roboty okołotorowe oraz te związane z dokumentacją. Na linii Chabówka – Zakopane wykonawcy muszą tak prowadzić prace, by umożliwić kursowanie pociągów w czasie największego zainteresowania podróżami pod Tatry – na święta, wakacje, ferie zimowe.
Zmiany w podróżach do Zakopanego
Od poniedziałku pociągi dalekobieżne i regionalne dojeżdżać będą tylko do stacji w Chabówce. Tam dla podróżnych przygotowane będą autobusy komunikacji zastępczej, która będzie obsługiwać trasy Chabówka – Szaflary oraz Chabówka – Zakopane. Na odcinku Szaflary – Zakopane kursować będą pociągi Podhalańskiej Kolei Aglomeracyjnej.
Kontynuacja prac na „zakopiance”
Na tory pomiędzy Chabówką a Szaflarami wracają ekipy budowlane. Do końca czerwca wymienią szyny na odcinku Sieniawa – Nowy Targ. Dzięki robotom, podróżni w Nowym Targu będą mogli korzystać z nowego, wygodniejszego peronu. Od 24 lutego na trasie montowana będzie nowa sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remontowane są przejazdy kolejowo-drogowe, mosty i wiadukty kolejowe.
Koniec w 2023
Na modernizację kolejowej „zakopianki” PLK przeznaczają przeszło 1,1 mld zł netto. Roboty budowlane pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką już się zakończyły. W grudniu PLK podpisały umowę na realizację ostatniego odcinka, pomiędzy Suchą Beskidzką a Chabówką. Obecnie trwa faza projektowa inwestycji, a roboty budowlane ruszą w drugiej połowie roku. Zakończenie wszystkich prac planowane jest do 2023 r.