Powstanie nowy system rowerów miejskich: 50 elektrycznych jednośladów

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Miasto przygotowuje się do uruchomienia sieci rowerów elektrycznych. Na początku nowy system miałby składać się z 50 jednośladów, które byłyby zlokalizowane na pięciu stacjach.

Urzędnicy nie mają jeszcze konkretów, jak miałby wyglądać system oraz ile kosztowałaby podróż miejskim rowerem. Na te pytania mają odpowiedzieć eksperci z krakowskiej firmy International Management Services, którzy za prawie 60 tysięcy złotych mają przygotować do końca kwietnia przyszłego roku analizę.

– Zdajemy sobie sprawę, że nie wszyscy mieszkańcy Krakowa czy okolicznych gmin chcą jeździć na rowerach i wykorzystywać siłę własnych mięśni, stąd pomysł, aby uruchomić system rowerów elektrycznych – mówi w rozmowie z LoveKraków.pl Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego.

Jak możemy wyczytać w dokumentacji, pracownicy ZTP chcą, aby rowery były usytuowane głównie na styku Skawiny i Krakowa. Przedstawiciel miejskiej jednostki tłumaczy, że to jeden z wymogów, aby zadanie mogło być współfinansowane ze środków europejskich.

Towary na rowery

W ramach zadania pracownicy firmy IMS mają jeszcze w tym roku dostarczyć raport na temat rowerów towarowych. Dyrekcja ZTP chciałaby uruchomić punkt przeładunkowy z samochodów dostawczych na rowery cargo przy ulicy Ogrodowej.

Miasto ma zamiar zakupić sześć jednośladów, które służyłyby do dostawy towarów. Firma IMS ma odpowiedzieć na pytania, czy mają to być rowery dwukołowe, trzykołowe czy czterokołowe oraz jakie funkcjonalności powinien posiadać pojazd.

– Przedsiębiorcy zgłaszali nam zastrzeżenia, że nie mogą wykonywać dostaw przez 24 godziny na dobę na Rynek Główny czy na Kazimierz, chcemy dać alternatywę. Rowerem dostawy można wykonywać o każdej porze – dodaje Sebastian Kowal.

Wavelo bez rowerów elektrycznych

Dlaczego do obecnego systemu rowerów publicznych Wavelo nie można dodać rowerów elektrycznych oraz cargo? Prywatna firma, która podpisała z miastem kontrakt, miała obowiązek powstawiać 150 stacji. Umowa została tak sporządzona, że dodanie nowych funkcjonalności, jak np. rowery elektryczne, jest praktycznie niemożliwe.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Dębniki
comments powered by Disqus